וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי חייל שנהרג: "הפקירו אותו כמו כלב"

בג"ץ דן היום בעתירת הוריו של קובי סמילג, שנהרג בקרב בלבנון, להדיח מצה"ל את הקצין האחראי לטענתם למותו. "הפקירו אותו לגווע כמו כלב רחוב"

רויטרס

(קרדיט: גדעון צנטנר, עריכה: ענת ברק)

שופטי בג"ץ דחו היום (חמישי) בשלושה חודשים את הדיון בעניינו של החייל קובי סמילג, שנהרג בקרב בבינת ג'בל בלבנון לפני שלוש שנים. הוריו של סמילג, אליעזר ופלורה, עתרו בחודש יולי לבג"ץ בדרישה לחייב את הרמטכ"ל גבי אשכנזי להסיק מסקנות פיקודיות, ולהדיח מצה"ל את רס"ן אלי מיכלסון, שהיה סגן מפקד גדוד 52 בזמן המלחמה. השופטים דחו את הדיון על מנת להעניק לוועדת החקירה החדשה שבודקת את הנושא זמן נוסף לגבש את מסקנותיה.

לטענת ההורים, רס"ן מיכלסון הוא האחראי הישיר למותו של בנם, שנהרג לאחר שטנק שבו נסע עלה על מטען ליד בינת ג'בל. ההורים טענו שמיכלסון כשל בכך שלא פעל להוציא את בנם מהטנק בו היה לכוד במשך כשלוש שעות עד שמת. ההורים הסתמכו בעתירתם על הממצאים והמסקנות הכלולים בדו"ח צוות הבדיקה של המקרה, בראשות אלוף גרשון הכהן, שהגיש את מסקנותיו לרמטכ"ל לפני כחודש.

בתשובה לעתירה הורה הרמטכ"ל על הקמת צוות הבדיקה החדש שיחקור את מותו של סמילג, וזאת משום שהתברר שפרקליטם של הורי החייל היה מעורב בניסוח מסקנות צוות הבדיקה המקורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully