וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבל לשרי העבודה: אל תעבירו כסף להתנחלויות

מורד העבודה תקף את שרי מפלגתו לקראת ההצבעה בממשלה על הכנסת התנחלויות שאינן בגושי ההתיישבות למפת אזורי העדיפות הלאומית. "האם ויתרתם על כל שארית דגל חברתי שנותרה למפלגה?"

חבר הכנסת איתן כבל, אחד מרביעיית "מורדי העבודה", שלח הבוקר (חמישי) מכתב חריף לשרי מפלגתו, בעקבות כוונת הממשלה להכניס התנחלויות ביהודה ושומרון למפת אזורי העדיפות הלאומית.

במכתב קבע כבל כי "מדובר בהתנחלויות שמצבן הסוציו-אקונומי טוב מאוד. התנחלויות שבשום מפת הסדר לא תהינה בידינו, כי רובן ככולן מחוץ לגושי ההתיישבות. התנחלויות שאין בין קיומן לבין האידיאולוגיה בשמה נבחרנו דבר וחצי דבר. ולהן הממשלה תעביר כסף. ואתם תישארו בממשלה. תתנגדו בהצבעה ביום ראשון בבוקר, ובצהריים תספרו שאין ברירה. שאתם מצילים את עם ישראל בכך שאתם יושבים בממשלת הימין הקיצוני. שאם לא הייתם חברי ממשלה, מצבנו היה הרבה יותר גרוע".

חברי מפלגת העבודה חברי הכנסת עמיר פרץ, איתן כבל, יולי  תמיר ואופיר פינס מקיימים לראשונה כנס ציבורי של "הבמה הדמוקרטית" בבית ציוני אמריקה נובמבר 2009. אורי לנץ
"ואתם עוד קוראים לי ולחבריי 'מורדים'". חברי הרביעייה/אורי לנץ

"את מי אתם מצילים בדיוק?" כתב כבל לשרים. "את עובדי תפרון? את הפריפריה הקורסת? את המעמד הבינוני? את העיר אשקלון שמבטלים לה את כל ההטבות? הבנתי כבר שוויתרתם על דגל השלום, שכן אם לא הייתם מוותרים עליו לא הייתם שותקים כשראש הממשלה הודיע שיחזור לבנות בגדה בתום עשרת חודשי הכאילו-הקפאה, אבל האם ויתרתם גם על כל שארית דגל חברתי שנותרה למפלגה? המתנחלים באמת צריכים את הכסף הזה, שכה דרוש בכל כך הרבה פינות במדינה? עד מתי תפסחו על שני הסעיפים? שכחתם מאיפה באתם, ואין לכם מושג לאן אתם הולכים. ואתם עוד קוראים לי ולחבריי 'מורדים'".

אתמול הופצה לשרי הממשלה מפת אזורי עדיפות לאומית חדשה, על פיה תעניק הממשלה שלל הטבות מיוחדות למתנחלים שחיים מחוץ לגושי ההתנחלויות. המפה החדשה חלה על כ-110,000 מתנחלים, רובם תושבי התנחלויות שמחוץ לגושים, ומטרתה לחלק את היישובים לפי סדר העדפויות להענקת הסיוע.

110 אלף המתנחלים מיהודה ושומרון שייהנו מההגדרה של "אזור עדיפות לאומית" מהווים חמישה אחוזים בלבד ממפת אזורי העדיפויות הלאומית, והעלות התקציבית עבורם תהיה 110 מיליון שקלים. המפה כוללת יישובים בגליל, בנגב, בבקעת הירדן וביהודה ושומרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully