וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אירני: נגביל שיתוף הפעולה עם סבא"א

חבר ועדת חוץ וביטחון בפרלמנט האירני הצהיר כי אם מועצת הביטחון של האו"ם תקבל החלטה נגד טהרן, תפחית אירן את שיתוף הפעולה עם סבא"א. "החלטות המועצה מונעות ממניעים פוליטיים", אמר

חבר ועדת חוץ וביטחון בפרלמנט האירני, קאזם ג'לילי, אמר אמש (רביעי) כי אירן "תפחית בצורה משמעותית" את שיתוף הפעולה שלה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית במידה ומועצת הביטחון של האו"ם תצא בהחלטה נגד טהרן. בראיון לסוכנות הידיעות האירנית אמר חבר הפרלמנט כי אירן לא מוכרחה לעמוד במלוא ההתחיבויות שלה כל עוד החלטות מועצת הביטחון של האו"ם "מונעות לחלוטין ממניעים פוליטיים".

סבא"א: "יש טיוטות הסכם בין אירן למעצמות". רויטרס
חבר הפרלמנט אמר כי ההודעה על קיומו של המתקן להעשרת אורניום בקום הוא הוכחה לרצונה הטוב של אירן/רויטרס

ג'לילי הגיב גם להחלטה של מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית אשר קיבלה ברוב גדול את הצעת ההחלטה שהגישו שש המעצמות הגדולות נגד אירן וקראו לה להפסיק את המשך בנייתו של המתקן הגרעיני סמוך לקום וכן דרשו ממנה להודיע שלא תעסוק בפעילות גרעינית שאינה מפוקחת על ידי האו"ם. ג'לילי אמר כי ההחלטה אינה מבוססת על בדיקות הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. "ההחלטה הונעה לחלוטין ממניעים פוליטיים" והתקבלה תחת לחץ מהמעצמות אמר.

עוד אמר ג'לילי כי הודעתה של אירן על קיומו של המתקן להעשרת אורניום ליד העיר קום היא הוכחה לרצונה הטוב של אירן. הוא הוסיף כי ניתן יהיה לשפר את היחסים בין טהרן וארצות הברית אם ארצות הברית תספק דלק גרעיני עבור כור המחקר של אירן.

מעצמות המערב דוחקות באירן לקבל את פרטי הסכם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, לפיו היא תעביר כ-75% מאורניום המועשר ברמה נמוכה להעשרה ברוסיה ובצרפת. ממשל אובמה הבהיר שאוזל הזמן להשגת פיתרון דיפלומטי למשבר והזהיר מפני החרפת הסקנציות במידה ולא תתקבל תשובה עד סוף 2009.

בתוך כך, שר ההגנה האירני אחמד והידי אמר אתמול כי אירן תתקוף מתקני גרעין וייצור נשק ישראליים בתגובה לתקיפה ישראלית נגד מתקני הגרעין האירני. סוכנות הידיעות הפרסית מהר דווחה שווהידי, המבקר בסוריה, אמר ש"כוחות הביטחון של אירן מוכנים לגמרי" ולא יהססו לתקוף בעת הצורך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully