וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מאיימת: נתקוף מתקני גרעין של ישראל

שר ההגנה האירני הזהיר שאם ישראל תתקוף בשטחה, אירן תפגע במתקני גרעין וייצור נשק ישראליים. במקביל, משרד החוץ האירני פרסם רשימה של 11 אזרחים שלטענתו נחטפו לארה"ב

אירן תתקוף מתקני גרעין וייצור נשק ישראליים בתגובה לתקיפה ישראלית נגד מתקני הגרעין האירני. כך אמר היום (רביעי) שר ההגנה האירני אחמד והידי. סוכנות הידיעות הפרסית מהר דווחה שווהידי, המבקר בסוריה, אמר ש"כוחות הביטחון של אירן מוכנים לגמרי" ולא יהססו לתקוף בעת הצורך.

בתוך כך, סוכנות הידיעות מהר דיווחה כי אירן מאמינה שארצות הברית מחזיקה בסגן שר ההגנה לשעבר שלה, שנעלם ב-2007, ובעוד עשרה אזרחים אירנים.

במקביל, גורמים בכירים בערב הסעודית מכחישים את טענותיה של אירן, לפיהן ממשלת ערב הסעודית העבירה לארצות הברית מדען גרעין. דובר משרד החוץ הסעודי אמר שארצו המומה מההאשמות האירניות, וכשנודע לרשויות על היעלמותו של המדען הן חיפשו אחריו ברחבי המדינה, אך לא מצאו אותו.

אתמול פרסם משרד החוץ האירני רשימה של 11 אזרחים העצורים בארצות הברית, בהם גם המדען הנעדר שהרם אמירי. דובר מחלקת המדינה האמריקאית פי.ג'יי קראולי סירב להגיב בנושא.

הרשימה גם כוללת את סגן השר לשעבר עלי רזה אסגרי ואת שגריר אירן לשעבר בירדן. משרד החוץ האירני אמר שהוא עוקב ברצינות אחר המקרים בערוצים משפטיים ודיפלומטיים.

בשנת 2007, מפקד משטרת אירן העלה חשש שאסגרי, שנעלם בטורקיה באותה שנה, נחטף על ידי סוכנויות מודיעין מערביות. ישראל וארצות הברית הכחישו את מעורבותן בהיעלמות. עיתון טורקי פרסם באותו זמן שלאסגרי היה מידע על תכנית הגרעין האירנית, וכלי תקשורת ישראליים, ערביים וטורקיים טענו שהוא ערק למערב, אך משפחתו מכחישה זאת. "קיימים מסמכים ועדויות המראים שהוא הועבר לארצות הברית", דיווחה סוכנות הידיעות מהר.

מדען הגרעין אמירי נעלם לפני שישה חודשים במהלך מסע לערב הסעודית. שלושה חודשים אחרי היעלמוו חשפה אירן את מתקן הגרעין בקום. "בהתבסס על עדויות שיש בידינו, לאמריקנים היה תפקיד בחטיפתו של אמירי", אמר אתמול שר החוץ האירני מנושהר מותקי. "האמריקאים חטפו אותו, ולכן אנחנו מצפים שממשלת ארצות הברית תחזיר אותו". מותקי הוסיף, שמכיוון שאמירי נעלם בערב הסעודית, "באופן טבעי אנחנו מבקשים ממשלת ערב הסעודית לבדוק את המקרה. ערב הסעודית צריכה לקחת את האחריות מהבחינה הזאת".

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully