וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח בפיליפינים: המשטרה מחפשת 160 חשודים

משטרת הפיליפינים פרסמה רשימת מבוקשים בחשד למעורבות בטבח הפוליטי בו נהרגו 57 בני אדם. ארגוני זכויות אדם: לסיים את המשטר הצבאי בדרום המדינה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

המשטרה בפיליפינים נקבה בשמותיהם של 161 בני אדם, החשודים במעורבות בטבח הפוליטי שאירע בדרום המדינה בחודש שעבר. בין המבוקשים, אנשי מיליציות ממשלתיות וגורמים הקשורים לשבט משפחת אמפטואן, בעלת ההשפעה במחוז מגינדנאו, בו בוצע הטבח.

אנדל אמפטואן הבן, מואשם בטבח הפוליטי בפיליפינים. AP
אנדל אמפטואן הבן, החשוד שעמד בראש מארגני הטבח, הסגיר עצמו למשטרה/AP

לפני שבועיים הסגיר עצמו אנדל אמפטואן הבן, החשוד שארגן את הטבח, במהלכו נהרגו 57 בני אדם שהיו בדרכם לרשום מועמד בבחירות למושל המחוז. לטענת עדי ראייה, אמפטואן גם רצח בעצמו רבים מהקורבנות. "אנחנו צריכים לפתור את זה בדרכי שלום", אמר מפקד משטרת הפיליפינים חזוס ורזוסה. "אנחנו קוראים להם להסגיר את עצמם, ואז התהליך הנורמלי של החוק והתביעה ייערך".

נשיאת הפיליפינים הכריזה בשבוע שעבר על משטר צבאי במחוז מגינדנאו כדי לאפשר לכוחות הביטחון לחקור את הטבח ולבצע מעצרים מבלי לקבל צווי מעצר.

ארגוני זכויות אדם קראו לסיום מהיר של המשטר הצבאי, שלטענתם עלול לגרום להפרת זכויות אדם בסיסיות. "תושבי מגינדנאו מפחדים מהמשטר הצבאי כי הם זוכרים את ההפרות הנוראיות שהתרחשו במהלך השליטה הצבאית בשנות ה-70", אמר סם זריפי, ראש תחום אסיה והפסיפיק באמנסטי אינטרנשיונאל, לאחר שחזר מביקור באזור.

בתוך כך, מאות עיתונאים, פעילים וסטודנטים הפגינו היום בבירה מנילה במחאה על המשטר הצבאי וקראו להבאה לדין של האשמים בטבח.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully