וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: היקף הבנייה בשטחים גבוה מבישראל

לפי נתונים של "שלום עכשיו", למרות ההקפאה עומד היקף הבנייה בשטחים על 1,167 יחידות דיור למאה אלף תושבים, לעומת 836 בשטח ישראל. בתנועה פתחו "מלשינון" לדיווח על הפרות צווי ההקפאה

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: לירז ליבנה)

היקף הבנייה בהתנחלויות במסגרת ההקפאה גבוה יותר מהיקף הבנייה הממוצע בתחומי ישראל. כך עולה מנתונים שנאספו על ידי תנועת "שלום עכשיו" והתפרסמו היום (רביעי). בהתנחלויות אושרו לבנייה בתקופת ההקפאה 3,492 יחידות דיור על כ-300 אלף מתנחלים – כלומר כ-1,167 יחידות דיור ל-100 אלף תושבים. לעומת זאת, מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בתחומי ישראל נבנים 836 יחידות דיור לכל 100 אלף תושבים באותה התקופה.

בנייה בשטחים. GettyImages
בנייה בשטחים/GettyImages

ב"שלום עכשיו" מביאים מספר דוגמאות השוואתיות בין ישובים בעלי אותו מספר תושבים לערך: בתקופת ההקפאה ייבנו במעלה אדומים 476 יחידות דיור. לעומת זאת, בראש העין ייבנו 149 יחידות דיור, בקרית ביאליק 160, בדימונה 59 ובאור יהודה ייבנו 12 יחידות דיור. לטענת "שלום עכשיו", גם היישובים החרדיים בתוך הארץ מופלים לרעה במתן אישורי בנייה לעומת ההתנחלויות החרדיות בשטחים: 73 יחידות דיור אושרו באלעד לעומת 860 יחידות דיור שאושרו במודיעין עילית.

"לטענות המתנחלים על קיפוח וייבוש ההתנחלויות אין עד עתה אחיזה במציאות, גם במהלך תקופת ההקפאה ייבנו בשטחים מספר גדול יותר של יחידות דיור מאשר הממוצע הארצי", אומרים בשלום עכשיו. עוד טוענים בתנועה כי בימים האחרונים "חלה התרופפות בהקפאה". לדבריהם, לפחות בעשר התנחלויות נמצאו הפרות של צווי הקפאה, ו"נתגלו עשרות אתרים בשמונה התנחלויות לפחות בהן הציבו המתנחלים יסודות דמה על מנת להשיג אישור בנייה במחטף של הרגע האחרון".

בשלום עכשיו החליטו לסייע לממשלת ישראל באכיפת צווי ההקפאה. צעד אחד של התנועה הוא פתיחת קו טלפון "מלשינון" לפניות מהשטח שמספרו 1-700-70-1967 אליו ניתן להתקשר ולדווח על הפרות של צו ההקפאה. בנוסף, החלה "שלום עכשיו" בשבוע שעבר לצלם מהאוויר את כל שטח ההתנחלות והמאחזים על מנת ליצור מאגר נתונים ציבורי ובו ניתן יהיה לראות מהי בנייה חדשה ומהי המשך של בנייה קיימת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully