וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק הרפובליקנים באובמה הגיע גם לקופנהגן

חברי קונגרס אמריקאים מתכננים להגיע לוועידת האקלים של האו"ם ולהודיע למשתתפיה כי לא יתמכו בתקנות שמציע אובמה להגבלת פליטת גזי החממה. הסיבה: "זה פשיזם מדעי"

חבר קונגרס אמריקאי מתכוון להגיע לוועידת האקלים בקופנהגן בראש קבוצת מחוקקים, וליידע את משתתפיה כי למרות ההבטחות של הנשיא ברק אובמה, לא יאושרו בקונגרס תקנות חדשות המגבילות את פליטת גזי חממה. זאת עד לסיום מה שחבר הקונגרס מכנה "פשיזם מדעי", בגינו לא ניתן להציג דעות שונות בסוגיית התחממות כדור הארץ.

ג'יימס סנסנברנר, חבר קונגרס מוויסקונסין, כתב לד"ר רג'נדרה פאצ'ורי, ראש הגוף הבין ממשלתי בנושא שינוי האקלים מטעם האו"ם (IPCC), בדרישה שחוקרים שביצעו מניפולציות בנתוני אקלים לא יהיו חלק מהדו"ח האחרון של ועידת האו"ם. "אני קורא לזה 'פאשיזם מדעי'. האו"ם צריך להניף דגל אדום. הם הסתמכו על המדענים האלה ללא הצדקה, לדעתי", אמר סנסנברנר במסיבת עיתונאים.

זוהי ההתפתחות האחרונה בפרשה המכונה "אקלים-גייט", שפרצה מספר שבועות לפני ועידת קופנהגן, לאחר שנחשפו הודעות דואר אלקטרוני ומסמכים מטעם יחידת מחקר האקלים של אוניברסיטת איסט אנגליה בבריטניה, המעידים על ניסיונות לעשות מניפולציה בנתונים ולמנוע פרסום של מחקרים הכוללים דעה מנוגדת.

"ההתנהגות שלהם גרמה לנזק חמור באמון הציבור במחקר אקלים בכלל, וב-IPCC בפרט", כתב סנסנברנר לד"ר פאצ'ורי. "אסור להרשות להם לעשות כך בעתיד. לכן אני מבקש שאתה וראשי קבוצות העבודה של ה-IPCC ידאגו שאף אחד מהאנשים המעורבים בחלופת המיילים ישתתפו בשום מסגרת של הכנת הדו"ח הבא של ה-IPCC".

לפי רשת "פוקס", סנסנברנר טען שהודעות הדואר האלקטרוני מראות שהמדענים, שהיו לכאורה "העילית המדעית", הצליחו למנוע פרסום של דעות מנוגדות להם על בכך שהביאו לפיטוריהם של עורכי כתבי העת שפרסמו את הדעות הללו והחרימו עורכים שלא סרו למרותם.

זיהום אוויר, ערב ועידת האקלים בקופנהגן. רויטרס
הסוכנות להגנת הסביבה בארה"ב קבעה שפליטת גזי חממה מסוכנים לבריאות/רויטרס

בנוסף, סנסנברנר טוען שארצות הברית איבדה מאמינותה כשבעת הדיונים על אמנת קיוטו, סגן הנשיא דאז אל גור הבטיח דברים שהוא ידע שהקונגרס לעולם לא יאשר. אני מקווה שהנשיא אובמה לא יחזור על הטעות של אל גור", אמר סנסנברנר.

מנגד, תומכים בקיצוץ פליטת גזים, טוענים שהודעות הדוא"ל שנחשפו אינן פוגעות במידע הקיים. "מכחישי ההתחממות הגלובלית מנסים להגיד שזה הכל תכסיס, אבל האמת היא שהעולם שלנו מתחמם, ובמהירות", אמר חבר הקונגרס אדוארד מארקי, שהיה בין מנסחי החוק שמגביל את פליטת גזי החממה. כהוכחה לדבריו, הביא מארקי דו"ח שקבע שהטמפרטורה בעשור האחרון היתה גבוהה בכמעלה אחת פרנהייט מהממוצע במאה הקודמת.

ביום שני פרסמה הסוכנות להגנת הסביבה בארצות הברית ממצאים המראים שגזי חממה מהווים איום בריאותי. פירוש הדבר הוא, שהחל מהשנה הבאה הסוכנות עשויה לקבוע תקנות לוויסות הפליטה מכלי רכב, תחנות כוח ומפעלי תעשייה כבדה. הנשיא אובמה צפוי להגיע לדיונים המסכמים של ועידת קופנהגן בשבוע הבא, ועל פי רשת "פוקס", מספר רפובליקנים חוששים שהוא יבטיח למשתפים להעביר תקנות שינסו לעקוף את אישור הקונגרס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully