וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: פרטי הבטיחות בנמלי תעופה נחשפו ברשת

לא למדו לקח מאירועי 11 בספטמבר? מסמך המפרט את נהלי הבידוק הביטחוני בשדות תעופה ברחבי ארה"ב, נחשף באינטרנט. בין היתר, פורסם אילו נוסעים עוברים בידוק קפדני יותר, ומתי מורידים את רמת הבטיחות

רשות בטיחות התעופה האמריקאית (TSA) העלתה בטעות לאינטרנט מסמך סודי החושף את נהלי בדיקת הנוסעים. כך פרסם הבוקר (רביעי) העיתון "וושינגטון פוסט". המסמך, שפורסם באתר של הממשל הפדרלי, גם מתאר את נהלי בדיקת המטען וכולל פרטים טכניים של מכונות השיקוף, גלאי חומר נפץ ועוד.

אילוסטרציה. ShutterStock
בשעות שיא יורדת רמת הבטיחות בכ-25%/ShutterStock

חלקים מהמסמך הושחרו, אך אתר האינטרנט שחשף את קיומו גם גילה כיצד ניתן לחשוף את החלקים האלה באמצעות תוכנה פשוטה. רשות בטיחות התעופה האמריקאית מסרה בתגובה, שהמסמך ישן ולכן חשיפתו אינה מהווה סיכון ביטחוני. עם זאת, היא בודקת את המקרה.

בכירים לשעבר ב TSA ובמערכת הביטחון אמרו ל"וושינגטון פוסט" שהנהלים שנחשפו נכנסו לתוקף לאחר אירועי ה-11 בספטמבר, ודליפתם מעוררת דאגה. "זה מעלה את הסיכון שטרוריסטים ימצאו דרך לחדור דרך ההגנות שלנו", אמר ל"פוסט" סטיוארט בייקר, לשעבר עוזר השר לביטחון פנים.

בין היתר, חושף המסמך אילו נוסעים פטורים מבדיקות ומי נחקר בקפדנות. עולה ממנו שנוסעים מקובה, אירן, צפון קוריאה, סומליה נחקרים באופן קפדני יותר. עוד נחשף כי תותבות, כיסאות גלגלים, ואביזרים רפואיים אחרים עשוים לקבל פטור בבדיקות לגילוי חומרי נפץ בזמנים מסוימים.

בנוסף, התגלה שבזמני שיא, ניתן לצמצמם את נהלי הבדיקה ב-25% מהרמות הרגילות ושצוותי אוויר בעל תעודות מקבלים פטור מהאיסור להעלות נוזלים על המטוס.

בתגובה לדברים מסרה רשות בטיחות התעופה בארה"ב: "ל-TSA יש שכבות רבות של ביטחון כדי לשמור על בטיחות הנוסעים, וכדי להסתגל באופן תמידי לסיכונים המשתנים. ה TSA בטוחה שנהלי הבידוק הקיימים הם איתנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully