וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "מוכנים למו"מ ישיר עם סוריה"

לדברי שר החוץ, ישראל מוכנה לפתוח במו"מ ישיר עם הנשיא אסד, "בלי תנאים מוקדמים ובלי מתווכים". על הפלסטינים: "ישראל עשתה ויתורים מרחיקי לכת. כעת הכדור במגרש שלהם"

"ישראל מוכנה למו"מ ישיר עם סוריה, בלי תנאים מוקדמים ובלי מתווכים". כך הצהיר הבוקר (רביעי) שר החוץ אביגדור ליברמן. בראיון לקול ישראל הבהיר ליברמן כי מפלגתו, ישראל ביתנו, תצביע היום בכנסת בעד הצעת החוק המחייבת עריכת משאל עם על נסיגה מרמת הגולן.

על החלטת האיחוד האירופי אתמול בסוגיית ירושלים אמר, ליברמן כי שר החוץ השבדי קרל בילדט "ניסה לחטוף הצבעה, אך נכשל". לדבריו, "הצעת הפשרה הקובעת כי המחלוקות בין ישראל לפלסטינים ייפתרו רק במו"מ בין הצדדים טובה לישראל". הוא הוסיף, כי "האירופים מבינים היטב שישראל אינה מכשול לשלום, אלא סירובם של הפלסטינים לחדש את המו"מ. ישראל עשתה ויתורים מרחיקי לכת, וכעת הכדור במגרש של הפלסטינים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו גילה השבוע, כי נשיא צרפת ניקולא סרקוזי אמר לו, כי סוריה מוכנה לוותר על דרישתה המוקדמת לירידה מכל רמת הגולן, לפני פתיחת משא ומתן לשלום. נתניהו אמר את הדברים בדיון של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

הבהרתי לסורים שאנו מוכנים לחדש המו"מ ללא תנאים מוקדמים", סיפר נתניהו לחברי הוועדה. "הם השיבו שהם מוכנים, אך קודם כל שנתחייב לרדת מרמת הגולן. סרקוזי חזר אליי ואמר שהם מוכנים להסיר את התנאי המוקדם, אך אינם רוצים מגע ישיר. הם רוצים תיווך. אמרתי לו שאנו מעדיפים מגע ישיר, אך אם כבר תיווך, שהוא (סרקוזי) יהיה המתווך".

חבר הכנסת דניאל בן-סימון (העבודה) חשף בשבת, כי "יש מגעים שלא מפרסמים אותם בין סוריה וישראל שעשויים להביא להסכם". בן סימון, שנשא דברים במסגרת אירוע שבת תרבות בבאר שבע, הבהיר כי "ההסדר עם סוריה הוא בנמצא, צריך רק לחתום עליו. אני חושב, בשיחות שלא מפרסמים אותן, שיש מגעים בין סוריה לישראל, שעשויים להביא להסכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully