וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: המשטרה הברזילאית מחסלת עצורים

דו"ח של ארגון זכויות האדם Human Right Watch קובע כי המשטרה הברזילאית מוציאה להורג עצורים בערים ריו דה ז'נרו וסאו פאולו. בריו לבדה 1 מכל 23 עצורים נהרג ע"י השוטרים

המשטרה הברזילאית הרגה למעלה מ-11,000 בני אדם מאז שנת 2003 בערים סאו פאולו וריו דה ז'נרו, רבים מהם בהוצאות להורג ללא משפט, שטויחו לאחר מכן על ידי השוטרים - כך לטענת דו"ח ארגון זכויות האדם "Human Rights Watch" שפורסם אמש (שלישי) בני יורק.

הדו"ח מציג בין היתר 51 מקרים בהם לטענת המשטרה הברזילאית נהרגו עצורים שהתנגדו למעצר, אולם הנתונים הפורנזיים מזירות המוות של העצורים סותרים את טענות השוטרים. בחלק מהמקרים פונו הנרצחים לבתי חולים כדי ליצור מראית עין לפיה השוטרים ניסתה להצילם, אך דוחות הנתיחה של גופותיהם הוכיחו כי הם מתו לפני שפונו לקבלת טיפול. כמו כן מקרים רבים של מוות כתוצאה מירי מטווח קצר לא תאמו את דיווחי המשטרה על נסיבות המוות.

על פי נתוני הדו"ח, בריו לבדה הרגו השוטרים 1,137 בני אדם בשנת 2008. לשם השוואה, בארצות הברית כולה נהרגו באותה שנה 371 איש על ידי שוטרים. במחוז סאו פאולו דיווחה המשטרה על הרג של 2,176 בני אדם ש"התנגדו למעצר" בתקופה של חמש שנים.
לפי הנתונים הסטטיסטיים אחד מכל 23 עצורים בריו ואחד מכל 348 עצורים בסאו פאולו נהרגים על ידי המשטרה. לשם השוואה, בארצות הברית כולה הורגת המשטרה עצור אחד מכל 37,000 עצורים.

השוטרים נכנסים לשכונות עם "אקדחים בוערים"

מחבר הדו"ח, דן ווילקינסון, שחקר את הנושא במשך למעלה משנתיים, אמר כי הנתונים מצביעים על כך שברזיל אינה למעשה המדינה הדמוקרטית והמודרנית שהיא מתיימרת להיות. הוא הוסיף כי במדינה קיים לחץ אדיר על השלטונות למתן "יד חופשית" למשטרה, מה שמאפשר לה להתנהג באלימות ומסכן את קיום הדמוקרטיה במדינה.

לדברי ווילקינסון חברי הארגון מודאגים מהמצב במדינה במיוחד לאור ההחלטה על קיומה של האולימפיאדה בריו בשנת 2016. הם חוששים כי הרציחות בעיר יגברו לקראת פתיחת המשחקים, כחלק מהניסיון "לנקות את השטח" ולהציג חזות שקטה. ווילקינסון ציין כי לקראת משחקי גביע הפאן אמריקה שהתקיימו בעיר בשנת 2007, הרגה המשטרה 19 בני אדם ביום שקדם לפתיחת האירועים.

רבים מתושבי הפבלות, שכונות העוני שבפאתי הערים הגדולות של ברזיל, מכירים את אלימות השוטרים באופן אישי ולא מאמינים שהמצב ישתנה. תיאגו פירמינו, פעיל זכויות אדם מפבלה של ריו, אמר לעיתון וושינגטון פוסט כי תושבי השכונות כבר רגילים לראות את השוטרים נכנסים לאזוריהם עם "אקדחים בוערים". "לפעמים אנשים לא עושים כלום – אבל השוטרים יורים בהם בכל זאת" אמר פירמינו.

משטרות סאו פאולו וריו דה ז'נרו סירבו להגיב לממצאי הדו"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully