וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מעמד ירושלים יעלה רק בהסכם הקבע

מחלקת המדינה האמריקאית יוצאת נגד הודעת שרי החוץ של האיחוד האירופי, שקראו לקבוע במשא ומתן את ירושלים כבירת ישראל ופלסטין. "עמדתנו בנושא ירושלים ברורה"

דובר מחלקת המדינה האמריקאית, פי-ג'יי קרואולי, התייחס הערב (שלישי) להודעת שרי החוץ של האיחוד האירופי, שקראו לקבוע את ירושלים כבירת שתי מדינות ואמר: "אנחנו מודעים להצהרת האיחוד האירופי, אבל עמדתנו בנושא ירושלים ברורה". קרואולי ציין כי ארצות הברית מאמינה שנושא ירושלים צריך לעלות לדיון במסגרת הסדר הקבע וכי הדרך הטובה ביותר לטפל בו היא במשא ומתן רשמי וישיר בין הצדדים.

שרי החוץ של האיחוד האירופי קראו היום לקיים משא ומתן לגבי מעמדה של ירושלים, כדי למצוא דרך להפוך אותה לבירת מדינת ישראל ובירת מדינת פלסטין. "אם יתקיים שלום אמיתי, צריכה להימצא דרך, באמצעות משא ומתן, שתפתור את מעמדה של ירושלים כבירה העתידית של שתי המדינות", כך נכתב בהודעת שרי האיחוד.

שרי החוץ של אירופה הבהירו בהודעתם כי מעולם לא הכירו בסיפוחה של מזרח ירושלים, קראו לפתיחת כל המוסדות הפלסטיניים בירושלים בהתאם למפת הדרכים, והאיצו בממשלת ישראל להפסיק את היחס המפלה כלפי הפלסטינים במזרח ירושלים. "האיחוד האירופי לא יכיר בשום שינוי של הגבולות שלפני 1967, כולל בירושלים, מלבד אלה שהוסכמו על ידי הצדדים", נכתב בהצהרה.

במשרד החוץ הישראלי הביעו אכזבה מהודעת שרי האיחוד האירופי. מהמשרד נמסר כי "הודעת מועצת שרי החוץ של האיחוד האירופי מתעלמת מהמכשול העיקרי להשגת הסדר בין ישראל לפלסטינים – סירובם של הפלסטינים לשוב לשולחן המו"מ. לאור מאמציה של ממשלת ישראל לתרום לחידוש המו"מ אנחנו מצרים על כך שהאיחוד האירופי בחר לאמץ טקסט, שגם אם אין בו כל חידוש, הרי שאיננו תורם דבר למטרה זו".

עוד נמסר ממשרד החוץ כי "לאור הטיוטה הקיצונית שהגישה הנשיאות השבדית למדינות האיחוד האירופי בתחילת הדיונים, אנחנו יכולים רק לברך על כך שבסופו של התהליך, גבר קולן של המדינות האחראיות והשקולות באיחוד האירופי, שאיזנו ושיפרו הניסוחים. אנו מברכים על ההכרה בצעדים ובמאמצים שעושה ישראל בכדי לאפשר חידוש המו"מ, על האמירה בנוגע להמשך פיתוח והעמקת היחסים בין ישראל לאיחוד האירופי, על ההכרה בחומרת בעיית התחמשות החמאס ועל הבעת המחויבות של האיחוד האירופי לבטחון ישראל והתערותה המלאה באזור".

"יש לצפות שהאיחוד האירופי יפעל לעידוד המו"מ הישיר בין הצדדים, תוך התייחסות לצרכי הביטחון של מדינת ישראל ומתוך הבנה שאופיה היהודי ישמר בכל הסדר עתידי", נמסר ממשרד החוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully