וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגלקסיות המרוחקות ביותר מאיתנו נחשפות

נאס"א פרסמה צילומים ראשונים של טלסקופ האבל, שקלט באמצעות ציוד אינפרה אדום, 35 גלקסיות שהיו קיימות קצת פחות ממיליארד שנים לאחר המפץ הגדול

הגלקסיות המרוחקות ביותר מכדור הארץ שלנו צולמו על ידי טלסקופ החלל האבל, כך דיווחה היום (שלישי) סוכנות החלל של נאס"א. הגלקסיות, שזוהו על ידי מדענים בריטים, הן מהתקופה שכדור הארץ שלנו עוד "היה בחיתולים" – קצת פחות ממיליארד שנים לאחר המפץ הגדול. בנאס"א אומרים כי 35 הגלקסיות שצולמו על ידי האבל הן ככל הנראה העתיקות ביותר שנצפו אי פעם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצילום שפורסם על ידי נאס"א/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצילומים נעשו באמצעות מצלמות אינפרה אדומות חדישות שהוצבו על הטלקסופ במהלך משימת התיקון שבוצעה בו בחודש מאי האחרון.

בנאס"א מסבירים כי האור מגלקסיות מרוחקות "מתמשך ונמתח" בזמן שהוא עובר בחלל ולכן הוא נראה אדום בתמונות. "ציוד הצילום החדש על הטלסקופ, שהוא רגיש מאוד במונחים של אינפרה אדום, מאפשר לנו לשהות גלקסיות במרחקים גדולים הרבה יותר ממה שהיינו מסוגלים בעבר", אמר סטפן וילקינס, אסטרופיסיקאי באוניברסיטת אוקספורד.

הצילומים החדשים, שיפורסמו במלואם בהמשך החודש, יאפשרו למדענים מאוקספורד ואדינבורו להציץ לתקופה שבה הגלקסיות הראשונות נוצרו. באמצעות ניתוח של החתימה הכימית של הגלקסיות הראשונות והחלל סביבן, הם מקווים לקבל מידע לגבי התהליך שבו נוצרו. הגלקסיות הללו ייחקרו יותר לעומק כאשר הטלסקופ האבל יוחלף בממשיך דרכו, טלסקופ החלל ג'יימס ווב, שישוגר לחלל בשנת 2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully