וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני על סערת נאמן: "הממשלה מעדיפה לשתוק"

יו"ר האופוזיציה תקפה בחריפות את הממשלה בעקבות דבריו של השר נאמן, לפיהם יש להנחיל את המשפט העברי בישראל. "בשל מגבלות פוליטיות מעדיפים לעבור את הרעש הנוכחי"

ערוץ הכנסת

נמשכת הסערה סביב התבטאותו של שר המשפטים יעקב נאמן, לפיהם יש להנחיל את המשפט העברי בישראל. יו"ר האופוזיציה ציפי לבני תקפה הערב (שלישי) את הממשלה ואמרה כי "השתיקה שאנו שומעים מאז אתמול מכיוון הממשלה, נובעת בין השאר בשל מגבלות פוליטיות – מעדיפים לעבור את הרעש הנוכחי, כן מדינת הלכה לא מדינת הלכה – העיקר שמפלגה כזו או אחרת תהיה בממשלה. זהו משהו שבאופן ודאי אינו מייצג את דעתו של כלל הציבור בישראל".

ציפי לבני בישיבת מפלגת קדימה נובמבר 2009. אורי לנץ
"בסיס הדמוקרטיה לא יכול להיות שנוי במחלוקת". לבני/אורי לנץ

לדברי לבני, "מדינת ישראל היא מדינה בה את החוקים מחוקקת כנסת ישראל ואוכפים ומפרשים אותם בתי המשפט בישראל, גם על פי המשפט העברי אבל לא רק. תפקידה של הנהגה הוא לשמור על בסיסה של הדמוקרטיה הישראלית, זה לא נושא שיכול להיות שנוי באיזושהי מחלוקת פוליטית". לבני אמרה כי "יש מי שרוצה לחדד ולהקצין את המתח הקיים ממילא בין ערכיה היהודיים והדמוקרטיים של מדינת ישראל".

"הדברים צריכים להיאמר כאשר אנו שומעים ששר משפטים מדבר במונחים של דין תורה כדין מחייב ורבנים מדברים על דין תורה שמחייב את חיילי צה"ל", אמרה לבני. "ישראל נמצאת במלחמה על קיומה הפיזי אך אנו עלולים להתפורר מבפנים", אמרה.

בתוך כך חזר השר נאמן מעל בימת הכנסת על הסברו כי לא התכוון לומר כי יש להקים מדינת הלכה אלא כי התייחס לבתי המשפט לממונות הפועלים על פי החוק העברי. "יש להתייחס אליהם כאל מערכת אלטרנטיבית שתסייע בעומס על בתי המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully