וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל מרוצים: שבדיה לא תכריע לגבי י-ם

בישראל הביעו שביעות רצון זהירה מהחלטת האיחוד האירופי, לפיה חלוקת ירושלים תיקבע באמצעות מו”מ. ”ההחלטה לא משנה דבר, אבל לא תורמת לשלום”. הרשות: ”האיחוד לא מכיר בסיפוח ירושלים”

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

שרי החוץ של האיחוד האירופי קראו היום (שלישי) לקיים משא ומתן לגבי מעמדה של ירושלים, כדי למצוא דרך להפוך אותה לבירת מדינת ישראל ובירת מדינת פלסטין. "אם יתקיים שלום אמיתי, צריכה להימצא דרך, באמצעות משא ומתן, שתפתור את מעמדה של ירושלים כבירה העתידית של שתי המדינות", כך נכתב בהודעה ששרי האיחוד יפרסמו מאוחר יותר היום.

שרי החוץ של בריטניה, צרפת וגרמניה מיליבנד, קושנר, וסטרוולה. רויטרס
הבשורה שיצאה מפגישת שרי החוץ של אירופה חמורה פחות ממה שחששו בירושלים/רויטרס

במשרד החוץ הישראלי הביעו אכזבה מהודעת שרי האיחוד האירופי. מהמשרד נמסר כי "הודעת מועצת שרי החוץ של האיחוד האירופי מתעלמת מהמכשול העיקרי להשגת הסדר בין ישראל לפלסטינים – סירובם של הפלסטינים לשוב לשולחן המו"מ. לאור מאמציה של ממשלת ישראל לתרום לחידוש המו"מ אנחנו מצרים על כך שהאיחוד האירופי בחר לאמץ טקסט, שגם אם אין בו כל חידוש, הרי שאיננו תורם דבר למטרה זו".

עוד נמסר ממשרד החוץ כי "לאור הטיוטה הקיצונית שהגישה הנשיאות השבדית למדינות האיחוד האירופי בתחילת הדיונים, אנחנו יכולים רק לברך על כך שבסופו של התהליך, גבר קולן של המדינות האחראיות והשקולות באיחוד האירופי, שאיזנו ושיפרו הניסוחים. אנו מברכים על ההכרה בצעדים ובמאמצים שעושה ישראל בכדי לאפשר חידוש המו"מ, על האמירה בנוגע להמשך פיתוח והעמקת היחסים בין ישראל לאיחוד האירופי, על ההכרה בחומרת בעיית התחמשות החמאס ועל הבעת המחויבות של האיחוד האירופי לבטחון ישראל והתערותה המלאה באזור".

"יש לצפות שהאיחוד האירופי יפעל לעידוד המו"מ הישיר בין הצדדים, תוך התייחסות לצרכי הביטחון של מדינת ישראל ומתוך הבנה שאופיה היהודי ישמר בכל הסדר עתידי", נמסר ממשרד החוץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

יושב ראש ש"ס השר אלי ישי אמר כי "ירושלים היא בירת הנצח של העם היהודי, אינה עומדת למשא ומתן ונצחיותה יותר חזקה מאמירות מוטות".

מנהל תקשורת ישראלית במשרד החוץ יוסי לוי הגיב על ההודעה ואמר כי "יש הישג ברור של ישראל וידידותיה באיחוד האירופי. ישראל איננה לבד מול יוזמות קשות. המסר הברור שעולה מהעמדה המרוככת הוא שעתיד ירושלים ייקבע רק במשא ומתן ישיר ולא בתכתיבים של בריסל או של שטוקלהם. ישראל הוכיחה שיש לה עוגן תמיכה ברור ואיתן וכל זה פרי פעילות מדינית מבורכת של השנים האחרונות".

בתוך כך, גורמים מדיניים אמרו לוואלה! חדשות כי "השבדים עשו ככל יכולתם לסיים את תקופת נשיאותם באיחוד האירופי בטון צורם במיוחד, זאת מתוך חוסר הבנה ומקצועיות. הם לא הצליחו להניע תהליך מדיני והם עשו הכל לקלקל את יחסי ישראל והאיחוד האירופי. הם לא סייעו במגעים עם הפלסטינים בכך שהעלו על השולחן סוגיות שמאמצות את העמדות הפלסטיניות כאילו היו שותפים לוועידת הפתח".

בנייה בשטחים. GettyImages
טיוטת ההחלטה מתחה ביקורת על ישראל בשל הבניה בהתנחלויות בגדה המערבית בטענה שזו מאיימת על פתרון שתי המדינות/GettyImages

תוכן טיוטת ההחלטה פורסם אתמול ולפיה נמתחת ביקורת על ישראל בשל הבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית, בטענה שזו מאיימת על פתרון שתי המדינות. לפי הטיוטה, שרי האיחוד גם יקראו לישראל לסיים את היחס "המפלה" לפלסטינים.

"המועצה מודאגת באופן עמוק מהמצב במזרח ירושלים", נכתב בטיוטה. "המועצה מזכירה שהיא מעולם לא הכירה בסיפוח ישראלי של מזרח ירושלים. אם יהיה שלום אמיתי, חייבת להימצא דרך לפתור את מעמדה של ירושלים כבירה העתידית של שתי המדינות".

גורמים בישראל הביעו דאגה בימים האחרונים מכך שהאיחוד האירופי עומד לצאת בהצהרה חמורה לגבי מעמדה של ירושלים, שלדברי הממשלה היא בירתה הבלתי ניתנת לחלוקה של ישראל. החשש הזה כאמור התבדה חלקית כאשר קראו שרי החוץ לקיים משא ומתן לגבי מעמדה של ירושלים.

שר החוץ של לוקסמבורג אמר אתמול שמזרח ירושלים אינה "חלק מישראל", כך דיווחה רשת "אל ערבייה". "כולנו מכירים, בשיחות, שמזרח ירושלים נמצאת תחת כיבוש, ואם היא כבושה אז היא לא חלק מישראל", אמר ז'ן אסלבורן בהגיעו אתמול לבריסל לקראת המפגש. מנגד, שר החוץ האיטלקי פרנקו פראטיני אמר שיש להימנע מהכרזה חד צדדית. "אנחנו תומכים בכל דבר שיתמוך בהבאת שני הצדדים לשולחן הדיונים שוב".

עדכון ראשון: 14:42

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully