וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפחות 127 הרוגים בסדרת פיגועים בבגדד

בגדד שוב בוערת. סדרה של פיצוצי מכוניות תופת, שכוונו נגד מטרות ממשלתיות, זעזעה את הבירה העירקית וגרמה למותם של יותר מ-120 בני אדם. בעירק מאשימים את אל קאעדה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק, קריינות: אילן שניג)

לפחות 127 בני אדם נהרגו וכ-200 נפצעו בהתפוצצות של מספר מכוניות תופת בבירת עירק בגדד הבוקר (שלישי). לדברי המשטרה, הפיגועים כוונו נגד משרדי הממשלה.

סדרת הפיגועים האחרונה מערערת את תחושת הביטחון הרעועה ממילא בעיר, לקראת מכרז לחוזי נפט בסוף השבוע, אליו צפויים להגיע בכירים מחברות נפט בינלאומיות. הפיצוץ הראשון כוון נגד סיור משטרתי ברובע דורא שבעיר. הפיגועים האחרים כוונו נגד משרדי ממשלה. על פי מקורות משטרתיים שונים, היו חמישה פיצוצים, שניים סמוך למבני משרד המשפטים, אחד סמוך לאוניברסיטה, אחד ברובע המסחרי של בגדד ואחד מוקדם יותר בדרום העיר.

גורמים רשמיים במדינה האשימו בשעות אחר הצהריים את פעילי אל קאעדה ואת חברי מפלגת הבעת' באחריות למתקפת הטרור. "אותן ידיים שביצעו את ההתקפות באוגוסט ובאוקטובר ביצעו היום את ההתקפות הטרוריסטיות נגד אזרחים חפים מפשע", אמר דובר הצבא העירקי, קסאם אל-מוסאווי.

פיגוע בבגדד. רויטרס
לפחות 155 בני אדם נהרגו בפיצוץ מכוניות תופת בבגדד בחודש אוקטובר/רויטרס

בחודש אוקטובר נהרגו לפחות 155 בני אדם בהתפוצצות שתי מכוניות תופת מחוץ למשרדים ממשלתיים בבירה. הפיגועים האחרונים מהווים שינוי בדפוס הפעולה של המורדים במדינה. במקום התקפות קטנות על מוקדים המוניים כמו שווקים או מסגדים, נראה שארגונים כמו אל קאעדה מעדיפים לבצע פעולות גדולות בתדירות יותר נמוכה נגד מטרות ממשלתיות.

מאז הפלישה האמריקאית ב-2003 לעירק ירד מספר הנפגעים מפיגועי טרור. משרד הבריאות העירקי דיווח שמספר האזרחים ההרוגים בחודש האחרון היה הנמוך ביותר בשש וחצי השנים האחרונות.

(עדכון ראשון: 11:15)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully