וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "נסכים למשא ומתן רק בתיווך טורקי"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.12.2009 / 9:16

"סוריה דבקה בתיווך הטורקי במשא ומתן הבלתי ישיר בין ישראל לסוריה", כך אמר סגן שר החוץ הסורי בתגובה לדברי נתניהו לפיהם הוא מעדיף תיווך צרפתי

"סוריה דבקה בתיווך הטורקי במשא ומתן הבלתי ישיר בין ישראל לסוריה" – כך אמר אמש (שני) סגן שר החוץ הסורי, פייסל מקדאד, בתגובה לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיהם הוא מעדיף את התיווך הצרפתי על פני זה הטורקי. נתניהו סיפר עוד כי קיבל מסר מנשיא צרפת ניקולא סרקוזי שנשיא סוריה בשאר אסד מוכן למשא ומתן ללא תנאים מוקדמים.

ניקולא סרקוזי ובנימין נתניהו. רויטרס
לא יהיו שותפים במו"מ. נתניהו וסרקוזי/רויטרס

מקדאד אמר עוד כי לאחר שהמשא ומתן יהפוך לישיר, לארצות הברית יהיה בו "תפקיד מרכזי" בכך שתיתן להם חסות. "אנו מסכימים שמדינות אחרות ייכנסו כנותנות חסות גם כן, למשל צרפת, רוסיה או יפן", הוסיף. באשר לטענת נתניהו לפיה אסד ויתר על התנאי המקדים שישראל תיסוג מהגולן לפני המגעים, הבהיר מקדאד שעמדת סוריה לא השתנתה: "במהלך המגעים הבלתי-ישירים הדגישה סוריה את הצורך בנסיגה לקווי 4 ביוני 67' ובסיום הכיבוש הישראלי.

מקדאד ציין כי ישראל לא תוכל להשיג שלום כל עוד היא מחזיקה באדמות כבושות והוסיף כי סוריה לא תוותר על אופציית ההתנגדות: "סוריה לא תנטוש את האופציות העומדות לרשותה ואת תמיכתה בארגוני ההתנגדות שתימשך כל עוד קיים כיבוש ישראלי על אדמות ערביות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully