וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה תכריז: ירושלים - בירה של 2 מדינות

מטיוטת ההחלטה שפורסמה עולה כי שרי החוץ של האיחוד האירופי צפויים לקרוא הבוקר לחלוקת ירושלים. בנוסף, יקראו לפרק את כל המאחזים שהוקמו בגדה מאז 2001 ויתבעו מחמאס לשחרר את גלעד שליט

שרי החוץ של האיחוד האירופי יקראו לישראל ולפלסטינים להסדיר את מעמדה של ירושלים כעיר הבירה העתידית של שתי מדינות - ישראל ופלסטין. כך נכתב בטיוטת ההחלטה שתועלה לדיון בכינוס שרי החוץ האירופים בבריסל וצפויה להתפרסם היום (שלישי). לסוכנות הידיעות "רויטרס" נודע שהטיוטה מותחת ביקורת על ישראל בשל הבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית, בטענה שזו מאיימת על פתרון שתי המדינות. לפי הטיוטה, שרי האיחוד גם יקראו לישראל לסיים את היחס "המפלה" לפלסטינים.

מהומות בהר הבית. רויטרס
האם האיחוד האירופי יחלק את ירושלים?/רויטרס

"המועצה מודאגת באופן עמוק מהמצב במזרח ירושלים", נכתב בטיוטה. "המועצה מזכירה שהיא מעולם לא הכירה בסיפוח ישראלי של מזרח ירושלים. אם יהיה שלום אמיתי, חייבת להימצא דרך לפתור את מעמדה של ירושלים כבירה העתידית של שתי המדינות".

גורמים בישראל הביעו דאגה בימים האחרונים מכך שהאיחוד האירופי עומד לצאת בהצהרה חמורה לגבי מעמדה של ירושלים, שלדברי הממשלה היא בירתה הבלתי ניתנת לחלוקה של ישראל.

הטיוטה חוזרת למעשה על עמדות שהאיחוד האירופי אימץ בעבר לגבי ישראל והובעו על ידי שליחים אירופים באוזני ישראלים ופלסטינים. על פי "רויטרס", יש בטיוטה ביקורת רבה על ישראל ומעט דרישות מהפלסטינים לפעול נגד ההתקפות על ישראל. שרי האיחוד גם יקראו לשוביו של גלעד שליט לשחרר אותו .

בעוד הטיוטה מציינת את ההחלטה של ישראל להקפיא את הבנייה בהתנחלויות, שרי החוץ האירופים אמרו שיש לפעול יותר על מנת להחזיר את הצדדים לשולחן הדיונים.

"המועצת חוזרת ומדגישה שהתנחלויות, גדר ההפרדה שנבנתה על אדמה כבושה, והריסה וסילוק מבתים, כולם אינם חוקיים לפי החוק הבינלאומי, מהווים מכשול לשלום ומאיימים על הפיכתו של פתרון שתי המדינות לאפשרי", נכתב בטיוטה.

"המועצה קוראת לממשלת ישראל לסיים מיד את כל פעילות ההתנחלויות, במזרח ירושלים ושאר הגדה המערבית, כולל ריבוי טבעי, ולפרק את כל המאחזים שהוקמו מאז מרץ 2001".

שר החוץ של לוקסמבורג אמר אתמול שמזרח ירושלים אינה "חלק מישראל", כך דיווחה רשת "אל ערבייה". "כולנו מכירים, בשיחות, שמזרח ירושלים נמצאת תחת כיבוש, ואם היא כבושה אז היא לא חלק מישראל", אמר ז'ן אסלבורן בהגיעו אתמול לבריסל לקראת המפגש. מנגד, שר החוץ האיטלקי פרנקו פראטיני אמר שיש להימנע מהכרזה חד צדדית. "אנחנו תומכים בכל דבר שיתמוך בהבאת שני הצדדים לשולחן הדיונים שוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully