וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם ברומניה מדגמי הבחירות טועים ומטעים

לאחר ששני המועמדים לנשיאות רומניה הודיעו על ניצחונם, התברר מספירת מהקולות כי הנשיא בססקו ניצח בפער זעיר. המדגם בטלוויזיה דווקא הצביע על ניצחון של יריבו שמתכוון לערער

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: ענת ברק)

נשיא רומניה, טריאן בססקו, זכה הבוקר (שני) בכהונה נוספת אחרי מאבק צמוד בסיבוב השני נגד שר החוץ לשעבר ומועמד השמאל מירצ'ה ג'ואנה, ועדת הבחירות המרכזית הודיעה, כי בססקו קיבל 50.37 אחוז מהקולות, לעומת 49.63 אחוז שקיבל ג'ואנה בסיבוב הבחירות השני שנערך אתמול. ההערכות הן כי ניצחונו של הנשיא המכהן הובטח בזכות קולותיהם של הגולים הרומנים שמתגוררים ברחבי העולם ואשר סייעו לו להגיע למקום הראשון גם בסיבוב הראשון לפני שבועיים.

ג'ואנה עדיין לא הודה בהפסדו, אולם מועמדו לתפקיד ראש הממשלה, קלאוס יוהניס, הבהיר כי התוצאות הן לרעתו של מנהיג השמאל. "דרכי מסתיימת כאן", אמר יוהניס במסיבת עיתונאים.

ההכרזה הרשמית הבוקר היא שינוי לעומת המדגמים הראשוניים שפורסמו לאחר סגירת הקלפיות אמש, לפיהן דווקא מנהיג המפלגה הסוציאל דמוקרטית הוביל בפער קטן. התוצאה הצמודה הביאה לכך שהלילה הכריזו שני המועמדים על ניצחונם.

"זהו ניצחון לנורמליות, זהו ניצחון להגינות, זהו ניצחון לכל האזרחים ששואפים לחיים טובים יותר", אמר ג'ואנה. בססקו מיהר להכריז בתגובה כי "אתם יכולים לבטוח בי לחלוטין כאשר אני אומר לכם שזכיתי".

לאחר הצהרות אלו טען נציג של המפלגה הסוציאל דמוקרטית הרומנית כי יש בידיו הוכחות לזיופים בבחירות לנשיאות ואמר כי בכוונתו לערער על התוצאות הרשמיות. "יש לנו הוכחות לזיופים", אמר ליביו דרגונה, סגן יו"ר המפלגה הסוציאל דמוקרטית, "תוצאות קלפיות המדגם, המספר הגדול של קולות פסולים, אחוזי ההצבעה הגדולים בקרב תיירים בחו"ל - כל אלה, יחד עם דברים אחרים, מכריחים אותנו לערער על התוצאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully