וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מחדשת את המאמץ ללכוד את בן לאדן

אחרי ששר הגנה הודה שארה"ב אינה יודעת היכן מסתתר מנהיג אל קאעדה, אמר היועץ לביטחון לאומי של הנשיא כי מערכת הביטחון תפתח ביוזמה חדשה ללכידתו

ארצות הברית תפתח במאמץ חדש לאתר את המבוקש מס' 1 בעולם - אוסמה בן לאדן. כך אמר הלילה (שני) היועץ לביטחון לאומי של הנשיא, הגנרל ג'יימס ג'ונס, שהעריך שמנהיג אל קאעדה מסתתר באזור הגבול בין אפגניסטן לפקיסטן.

"הערכות מודיעין גורסות, כי בן לאדן מסתתר באזור צפון-ווזיריסטן - לפעמים בצד הפקיסטני של הגבול ולפעמים בצד האפגני", אמר הגנרל ג'ונס בראיון לרשת CNN. כשנשאל היועץ אם הנשיא, ברק אובמה, מתכנן ליזום מהלך מחודש ללכידת בן לאדן, השיב: "אני חושב שכן".

טענת היועץ כי בן לאדן נכנס לפעמים לשטחי אפגניסטן עומדת בסתירה לדו"חות האחרונים של מערכת הביטחון האמריקאית, לפיהם נטען כי מנהיג אל קאעדה נמצא בפקיסטן. ג'ונס ציין כי בן-לאדן הוא "סמל חשוב המייצג את הערכים של אל קאעדה" והוסיף כי זה הכרחי לוודא שהוא "במנוסה או בידינו".

דבריו אלה של ג'ונס עומדים בניגוד מסויים לאלו של שר ההגנה רוברט גייטס, שאמר אמש כי ארצות הברית אינה יודעת היכן מסתתר הטרוריסט מספר אחת בעולם. "כבר שנים שאין לנו מודיעין טוב לגבי מיקומו של בן לאדן", אמר גייטס לתוכנית "השבוע" ברשת ABC.

גייטס נשאל האם הוא יכול לאשר את הדיווחים האחרונים, לפיהם בן לאדן נראה לאחרונה באפגניסטן, והוא ענה חד משמעית: "לא". לשאלה על מקום המסתור של בן לאדן השיב גייטס: "אנחנו לא יודעים איפה הוא נמצא. אילו ידענו, היינו יוצאים ללכוד אותו". בתשובה לשאלה מתי בפעם האחרונה היה לאמריקאים מידע מודיעיני לגבי הטרוריסט המבוקש, השיב גייטס: "אני חושב שזה היה לפני שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully