וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוליביה: הנשיא מוראלס הכריז שניצח בבחירות

לפי מדגמים, מוראלס זכה לפחות ב-61% מהקולות בבחירות לנשיאות במדינה הדרום-אמריקאית. יריביו מזהירים: הוא יוביל את המדינה לדיקטטורה סוציאליסטית בסגנון צ'אבס

נשיא בוליביה איבו מוראלס ימשיך לקדנציה נוספת - כך מסתמן הבוקר (שני) לאחר פרסומי תוצאות מדגמי הבחירות במדינה. על פי המדגמים, לא יהיה צורך בסיבוב שני, מאחר שמוראלס זכה בכ-61% מקולות הבוחרים וגבר בהפרש ניכר על יריבו מהאופוזיציה, מאנפרד ראייס וילה, שזכה בכ-23% בלבד.

כעת, בעקבות הזכייה המסתמנת, צפוי מוראלס להגביר את מעורבותה של ממשלתו בכלכלה הבוליביאנית ואף להגביר את התמיכה באזרחים העניים. "הוא שינה דברים", אמרה ורוניקה קניזאיה, עקרת בית בת 49, וציינה כי הצביעה לנשיא המכהן בעקבות התוכנית הכלכלית שהנהיג במדינה, הנחשבת לאחת המדינות העניות ביותר בדרום אמריקה. "הוא עוזר לעניים ובונה כבישים ובתי ספר", הוסיפה.

בתקופת מערכת הבחירות הבטיח מוראלס להקים עיתון ממשלתי, וגם תעשיית מלט, תעשיית תרופות, מחלבות ולפתח את תעשיות המתכת, במטרה להגביר את הייבוא הבוליביאני. "אחים ואחיות, זה מאבק של הבוחרים לשנות את בוליביה", אמר במהלך נאומי הבחירות שלו.

שבעת המועמדים האחרים בבחירות האשימו את הנשיא מוראלס בין היתר בכך שהוא מנסה להידמות לנשיא ונצואלה, הוגו צ'אבס. לטענתם, הוא מוביל את בוליביה לעבר משטר טוטליטרי-סוציאליסטי, דוגמת משטרו של צ'אבס, וכורת בריתות מסוכנות ביותר עם אירן ועם רוסיה. הם מתחו ביקורת גם על יחסיו הרעועים עם ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully