וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם היו קניבלים בגרמניה לפני 7,000 שנה?

צוות ארכיאולוגים טוען שמצא עדויות לקניבליזם בגרמניה לפני 7,000 שנה, לאחר שגילו באתר קבורה עתיק במדינה סימני נשיכות על עצמות של מבוגרים, ילדים, ואפילו עוברים

ארכיאולוגים חשפו עדויות לקניבליזם נרחב לפני 7,000 שנה באתר קבורה בדרום מערב גרמניה, כך פורסם בגיליון החדש של כתב העת Antiquity. כ-500 עצמות בני אדם שנמצאו, בין היתר של ילדים ועוברים, סמוך לכפר הגרמני הרקסהיים מוכיחות שהאזור היה מרכז קניבליזם של אירופה בתקופה הניאוליתית.

על פי הסימנים שעל העצמות, החוקרים מעריכים שהגופות הופשטו מעורן ובשרן הוסר בדרכים הדומות לשחיטת חיות, וייתכן שאפילו שופדו וניצלו על האש. אך ראש צוות החוקרים ברונו בולסטן, מאוניברסיטת בורדו בצרפת, אמר לרשת BBC שקשה להוכיח שהעצמות בושלו בכוונה תחילה.

עוד נראה, שרוב העצמות רוסקו בכוונה על מנת שיהיה ניתן למצוץ את מח העצמות. על עצמות אחרות נמצאו סימני נשיכות שבסבירות גבוהה שייכים לבני אדם, כך מדווח העיתון "אינדיפנדט". מדענים מסויימים דחו את תיאוריית הקניבליזם בטענה שהסרת הבשר מהעצם עשויה להיות חלק מהתהליך הקבורה. אך ד"ר בולסטן אמר ששאריות האדם הושחתו בכוונה ושיש עדויות שרובן ננשכו.

האתר הגרמני התגלה לראשונה ב-1996, ונחקר שוב בין 2005 ל-2008. הארכיאולוגים, שבחנו 10 גופות לשם המחקר, הסיקו שמעשי קניבליזם בוצעו בעצמות של גופות השייכות לשישה מבוגרים, לשני ילדים בני 6 ו-15 ולשני עוברים. החוקרים חושדים שהשאריות שייכות לבני אדם שנאכלו בחגיגת ניצחון אחרי שנהרגו במלחמות, או לבני אדם שנשחטו ונאכלו כחלק מטקס העלאת קורבן, כך מדווח ה"אינדיפנדנט".

האתר בהרקסהיים הוא מתקופה שבה משערים שאירופה עברה תהפוכות רבות, וסבלה מאלימות והידרדרות לאחר 500 שנים שבהם החקלאים הניאוליתים התיישבו לראשונה באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully