וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרזאי: ספק אם אפגניסטן תעמוד בלוח הזמנים

בכירים בממשלו של ברק אובמה דחו את הביקורת על ההודעה כי החיילים מאפגניסטן יחלו בהליך חזרתם בעוד 18 חודשים, בעוד נשיא אפגניסטן קרזאי מטיל ספק שארצו תעמוד בלוח הזמנים המיועד

בכירי הממשל האמריקאי הגנו היום (ראשון) על כוונתו של הנשיא האמריקאי להתחיל את נסיגת הכוחות מאפגניסטן ביולי 2011, בעוד נשיא אפגניסטן קרזאי ביקש מהקהילה הבינלאומית סבלנות במידה שארצו לא תעמוד בתאריך היעד.

חיילים אמריקאים באפגניסטן. רויטרס
לאחר שיגור 30,000 החיילים, מספר החיילים באמריקאים באפגניסטן יגיע ל-100,000/רויטרס

מזכירת המדינה הילרי קלינטון הבהירה שהתאריך אינו "ייהרג ובל יעבור", בעוד שמזכיר ההגנה רוברט גייטס אמר שהוא רק תחילתו של התהליך, שיעשה בהדרגה.

"הוא איזן בין הפגנת נחישות להעברת מסר של דחיפות לממשלת אפגניסטן, שהם חייבים להעלות את הרמת המחוייבות שלהם מבחינת גיוס חיילים, אימונם והכנסתם לשטח", אמר מזכיר ההגנה רוברט גייטס בתכנית הבוקר ברשת CBS, על הנשיא אובמה.

בתוך כך, נשיא אפגניסטן חמיד קרזאי הביע היום ספק שארצו תוכל לקחת את האחריות על ביטחון המדינה ביולי 2011. בראיון ברשת CNN, אמר קרזאי שארצו תשתדל לעמוד בלוח הזמנים, אך מסגרת זמן של שנתיים עדיפה. "נעשה כל שביכולתנו", אמר קרזאי, "אבל הקהילה הבינלאומית צריכה להיות סבלנית אתנו. אם זה ייקח יותר זמן הם יהיו חייבים להיות אתנו".

הודעתו של אובמה בשבוע שעבר על שיגור 30,000 חיילים נוספים לאפגניסטן החל מהחודש ותחילת נסיגתם בתוך 18 חודשים, זכתה לביקורת מצד הרפובליקנים במדינה. ג'ון מקיין, יריבו של אובמה בבחירות תמך בתוספת הכוחות אך טען שתאריך היעד הוא שרירותי ו"שולח את המסר ההפוך". הסנאטור הבכיר לינדסי גראהם תהה האם הקיצוניים באפגניסטן לא יראו בתאריך כסימן של חולשה.

אנחנו לא מדברים על אסטרטגיית יציאה או תאריך יעד של ייהרג ובל יעבור", אמרה הילרי קלינטון בתכנית "Meet the Press" ברשת NBC. "אנחנו מדברים על הערכה שאנחנו יכולים להתחיל את התהליך, תהליך של העברת האחריות לכוחות אפגנים".

בראיון לרשת ABC, אמר גייטס שקצב הוצאת הכוחות האמריקאים מאפגניסטן יהיה תלוי בתנאים בשטח, וסירב לומר במשך כמה זמן ארצות הברית תשמור על כוח צבאי משמעותי באפגניסטן לאחר שהיא תחל את נסיגת הכוחות. "אני לא רוצה להצמיד לזה דד-ליין", אמר גייטס.

עדכון ראשון: 19:10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully