וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוש שלום: הכירו בירושלים כבירת פלסטין

לרגל כינוס שרי החוץ האירופים פנתה תנועת "גוש שלום" לפורום בבקשה להגדיר את ירושלים גם כבירת פלסטין. בתנועה תקפו את ראש העירייה ש"מסייע למתנחלים להשליך תושבים מבתיהם"

תנועת "גוש שלום" פועלת לגייס את מדינות אירופה לפתור את בעיית חלוקתה של ירושלים. בתנועה פנו לשרי החוץ של 27 מדינות אירופה שיתכנסו מחר (שני) בבריסל בבקשה שיכריזו על ירושלים כבירת שתי המדינות – ישראל ופלסטין. במכתב, מצורפת עצומת "ירושלים שלנו" עליה חתמו ראשי הציבור הפלסטיני וכאלף אנשי ציבור כבר בשנת 1995.

"הכרזה אירופית על ירושלים כבירת שתי מדינות, וקידום מואץ של מימוש העיקרון הזה הלכה למעשה, תהיה פעולה חיובית ורצויה לישראלים, לפלסטינים לשלום ולעתידו של האזור כולו", כתבו אנשי התנועה, "ממשלת ישראל הייתה צריכה להיות הראשונה לאמץ את העיקרון הזה בשתי ידיים".

בגוש שלום דוחים את הטענה לפיה הכרזה על ירושלים כבירת שתי המדינות תהווה חלוקה של העיר, זאת מכיוון שלטענתם העיר למעשה כבר מחולקת, ו"תהום מפריד בין שני חלקיה". בתנועה תוקפים את ראש העיריה ניר ברקת שלדבריהם הוא "ראש העיריה הנבחר של מערב ירושלים והשליט שנכפה בכוח על תושבי מזרח ירושלים, והוא מסייע למתנחלים להשליך תושבים מבתיהם לרחוב".

לסיכום, טוענים בתנועת השלום, כי ירושלים יכולה להיות מאוחדת אך ורק "מתוך רצונם החופשי של בני שני העמים החיים בה", דבר שייתכן "לאחר שיגמר הכיבוש הישראלי במזרח ירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully