וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: תלמידים לא יעבדו בשעות הלימודים

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעתו של ח"כ אלכס מילר לאסור העסקת תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים בשעות הלימודים. מילר: "המטרה - התמודדות עם תופעת הנשירה"

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעתו של ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) לאסור העסקת תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים בשעות הלימודים.

לפי ההצעה, כדי להעסיק תלמידים בעבודות שונות יידרשו המעסיקים לקבל אישור מבית הספר על השעות בהן מתקיימים הלימודים. כלומר, המעסיקים יחויבו לשחרר את התלמידים לבית הספר בשעות הלימודים, וזאת מבלי לנכות משכרם. מעסיק שיעבור על החוק צפוי למאסר, קנס או שילוב של שניהם.

אילוסטרציה. ShutterStock
מעתה יצטרכו התלמידים להחליט אם לעבוד או ללמוד/ShutterStock

ההצעה תקפה לגבי תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים בכל הערים בהן חל חוק חינוך חובה עד כיתה י"ב וגובשה בתמיכתו של שר החינוך גדעון סער.

"הצעת החוק נוסחה בראש ובראשונה במטרה להתמודד עם תופעת הנשירה. המצב הכלכלי הנוכחי גורם לתלמידים רבים לעבוד במקביל ללימודיהם והם נתונים תחת לחץ רב לעבוד בשעות בית הספר ולעיתים אף להקריב את הלימודים כליל". אמר מילר. "בית הספר מספק לא רק השכלה המבטיחה את עתידו של הנוער, אלא גם מסגרת חינוכית המונעת פעמים רבות שוטטות והידרדרות לפשע", הוסיף.

בדברי ההסבר להצעת החוק כתב מילר כי "הצעת חוק זו באה למנוע יציאת תלמידים לעבודה בזמן שעות הלימודים בבית הספר, ובכך להיאבק בנשירת התלמידים, במיוחד תלמידי כיתות י"א וי"ב (לאחר שתושלם החלת לימוד חובה על כיתות אלו), מבתי הספר לטובת העבודה".

מילר הסביר, כי "כיום נער המעוניין לעבוד נתון תחת לחצים רבים, הן מצד המעביד שעלול לדרוש ממנו לוותר על שעות לימודים כדי להמשיך לעבוד, והן מצד גורמים אחרים שעלולים לדרוש מהתלמיד להקריב את לימודיו למען הכנסה. בנוסף, תלמידים רבים נמצאים במצוקה כלכלית ובשל כך הם עלולים לוותר על לימודיהם למען עבודתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully