וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרגל יום הסטודנט: אירן ניתקה את האינטרנט

כל רשתות האינטרנט בטהרן נותקו לקראת הפגנות שמתוכננות להיערך מחר בעיר במסגרת יום הסטודנט. מקורות המקורבים לשירותי התשתיות במדינה אמרו כי הניתוק בוצע בהוראת השלטונות

רוב חיבורי האינטרנט המחברים את אירן לעולם החיצוני נותקו אתמול (שבת), יומיים לפני ההפגנות המתוכננות של אנשי האופוזיציה נגד הנשיא מחמוד אחמדינג'ד. מקורות המקורבים לשירותי התשתיות במדינה אמרו לסוכנות הידיעות הצרפתית, כי הניתוק בוצע בהוראת השלטונות ולא נבע מבעיה טכנית. משרד התקשורת האירני לא היה זמין לתגובה.

חיבורי האינטרנט, שירותי ה-SMS ולעתים גם שירותי הטלפון נפגעו פעמים רבות במהלך הפגנות האופוזיציה נגד בחירתו המחודשת של אחמדינג'אד ביוני. אולם זו הפעם הראשונה בה האינטרנט מנותק יומיים לפני הפגנות מתוכננות. בהפגנות שנערכו במהלך חודש יוני נאלצה הנהגת אירן להתמודד עם דיווחים על המתרחש במדינה שהועברו לעולם המערבי על ידי בלוגרים, ולכן ככל הנראה החליטה הפעם להקדים תרופה למכה.

אתרים מקומיים דיווחו כי ארגוני אופוזיציה מתכננים לחדש את הפגנותיהם ביום שני ביום הסטודנט הלאומי באירן. משמרות המהפיכה איימו כי יפעילו יד קשה נגד ניסיונות לקיים הפגנות ביום זו, בו מציינים באירן את הריגתם של שלושה סטודנטים בידי כוחות הביטחון של השאח ב-1953, חודשים ספורים לאחר שזה עלה לשלטון בהפיכה צבאית.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully