וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב מודים: אין לנו מושג איפה בן לאדן

על רקע ההחלטה לשגר עוד 30 אלף חיילים לאפגניסטן, גילה שר ההגנה של ארצות הברית כי למודיעין האמריקאי אין מידע לגבי מיקומו של הטרוריסט מספר 1 בעולם

שבוע לאחר שהסנאט האמריקאי הציג דו"ח, לפיו צבא ארצות הברית כשל בלכידתו של מנהיג אל קאעדה, אוסמה בן לאדן, אישר הלילה (ראשון) שר ההגנה רוברט גייטס את הדברים וציין כי ארצות הברית אינה יודעת היכן מסתתר הטרוריסט מספר אחת בעולם. "כבר שנים שאין לנו מודיעין טוב לגבי מיקומו של בן לאדן", אמר גייטס לתוכנית "השבוע" ברשת ABC.

גייטס נשאל האם הוא יכול לאשר את הדיווחים האחרונים, לפיהם בן לאדן נראה לאחרונה באפגניסטן, והוא ענה חד משמעית: "לא". לשאלה על מקום המסתור של בן לאדן השיב גייטס: "אנחנו לא יודעים איפה הוא נמצא. אילו ידענו, היינו יוצאים ללכוד אותו". בתשובה לשאלה מתי בפעם האחרונה היה לאמריקאים מידע מודיעיני לגבי הטרוריסט המבוקש, השיב גייטס: "אני חושב שזה היה לפני שנים".

בשבוע שעבר פרסם הסנאט האמריקאי דו"ח, לפיו הצבא האמריקאי יכול היה ללכוד את בן לאדן כבר לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר 2001, אך ההחלטה של מפקדי הכוחות ושר ההגנה דאז דונלד רמספלד לא לתגבר את הכוחות בטורה בורה שבאפגניסטן אפשרה את בריחתו לפקיסטן.

מהדו"ח המיוחד עלה, כי בדצמבר 2001 שהו בן לאדן וסגנו איימן אל זוואהרי במערות באזור ההררי של טורה ברה, שבמזרח אפגניסטן. סדר הכוחות האמריקאים שנלחמו בקרב מולם היה קטן יחסית, כ-100 בני אדם, וכלל גם אנשי CIA, ולוחמים אפגנים, שהתייצבו מול כ-1,000 לוחמי טליבן. לפי הדו"ח, כוח אמריקאי גדול יותר היה יכול להביא לא רק לתפיסתו של בן לאדן וסגנו, אלא גם של מולא מוחמד עומר, מנהיג הטליבן האפגני. כך פורסם ב"ניו יורק טיימס".

הדו"ח האשים את הגנרל טומי פרקנס, מפקד הכוחות האמריקאים באפגניסטן באותה תקופה, ואת שר ההגנה דאז דונלד רמספלד שנמנעו מלשלוח יותר חיילים לטורה בורה, כדי לא לעורר טינה בקרב האפגנים.

לפי הדו"ח, ההשלכות של אי תפיסתו של בן לאדן מורגשות עד היום, שמונה שנים אחר כך, בכך שהיא "הניחה את היסודות להתקוממות הממושכת באפגניסטן היום, ובליבוי בעיות הפנימיות שמאיימות כיום על פקיסטן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully