וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומניה בוחרת את הנשיא שיוציא אותה מהבוץ

אחרי שאף מועמד לנשיאות רומניה, לא הצליח לזכות ברוב גורף, מתקים היום הסיבוב השני. האזרחים נדרשים לבחור בין הנשיא המכהן ממפלגת המרכז, טריאן בססקו, לבין שר החוץ לשעבר, מירצ'ה גואנה, העומד בראש המפלגה הסוציאל-דמוקרטית

אזרחי רומניה מצביעים היום (ראשון) בסיבוב השני בבחירות לנשיאות, לאחר ששני המועמדים המובילים לא הצליחו לזכות ברוב גורף בסיבוב הראשון. הזוכה היום יידרש לפתור את המשבר הפוליטי והכלכלי ששיתק את המדינה בחודשים האחרונים.

בחירות הבזק לנשיאות הוכרזו לפני חודשיים, בעקבות הפלת ממשלת רומניה בהצבעת אי אמון, על רקע טענות שכשלה בהתמודדות עם המשבר הכלכלי. 258 מחוקקים הצביעו בעד הפלת הממשלה ורק 176 התנגדו למהלך. היתה זו הפעם הראשונה שבה הצליח הפרלמנט ברומניה לפזר ממשלה מכהנת, מאז קריסת הקומוניזם ב-1989.

בבחירות שנערכו לפני שבועיים התמודדו 12 מועמדים, אך איש מהם לא הצליח להשיג את הרוב הדרוש. שני המועמדים שזכו במספר הקולות הגדול ביותר ולכן העפילו לסיבוב השני הם הנשיא המכהן ממפלגת המרכז, טריאן בססקו, ושר החוץ לשעבר מירצ'ה גואנה, העומד בראש המפלגה הסוציאל דמוקרטית.

שני היריבים טוענים כי הם אלו שיוכלו לשקם את הכלכלה הרומנית ולחלץ את המדינה מהמשבר הקשה בו היא מצוייה. כמו כן, הם הבטיחו להילחם בשחיתות ולהשיב את אמון הציבור במוסדות השלטון. הקלפיות נפתחו בשעה 7:00 בבוקר (שעון רומניה) וצפויות להיסגר בשעה 21:00.
הנשיא בססקו הוביל קמפיין בו הוצג כפטריוט רומני, המכבד את המסורת הלאומית ומודע לדאגות, לחששות ולרחשי לבו של האדם הממוצע. הנשיא, לשעבר רב חובל של ספינה, איבד תמיכה בשנה האחרונה בגלל המשבר הכלכלי והסכסוכים הפוליטיים במדינה. עם זאת, רבים זוקפים לזכותו את מאמציו המוצלחים להכניס את המדינה לאיחוד האירופי ב-2007.

יריבו גואנה הציג במהלך מסע הבחירות תוכנית שאפתנית להוצאת רומניה מהמשבר הכלכלי והציג את עצמו כלוחם נגד אלה המתנגדים לרפורמות, ובהן מפלגת המרכז-ימין שהואשמה בדאגה לאינטרסים שלה בלבד. אולם השר לשעבר אינו זוכה לאהדה רחבה כמו יריבו.

  • עוד באותו נושא:
  • רומניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully