וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולין נגד התקשורת: "סוביבור אינו פולני"

פולין מוחה נגד הגדרת התקשורת המסקרת את משפטו של ג'ון דמיאניוק את סוביבור כמחנה השמדה פולני. אמצעי התקשורת מיהרו לפרסם התנצלות

דובר משרד החוץ הפולני פיוטר פסזקווסקי מחה הבוקר (שבת) על הצגת מחנה ההשמדה סוביבור כמחנה פולני. המחנה עלה לכותרות בעקבות משפטו של ג'ון דמיאניוק, המואשם בשותפות לרצח עשרות אלפי יהודים במחנה, המתנהל בגרמניה בימים אלה. "שגרירות פולין במדריד פועלת בנושא בעקבות שימוש במונח "מחנה השמדה פולני" בתקשורת הספרדית", אמר פוסזקווסקי.

משרד החוץ בפולין פעל גם מול התקשורת הצרפתית והגרמנית בדרישה שיחזרו בהם מן ההגדרה. כלי התקשורת בשלוש המדינות מיהרו לפרסם התנצלות. מרבית היהודים שנרצחו בשואה, נרצחו על אדמת פולין, אך הפולנים רגישים בקשר להגדרת מחנות ההשמדה כפולנים מכיוון שהגדרה זו מרמזת על אחריות ישירה של הפולנים למעשי הרצח.

ביום רביעי הסתיים היום השלישי במשפטו של דמיאניוק עוד לפני שהחל, משום שהנאשם חולה מכדי להגיע לבית המשפט. השופט רלף אלט אמר לסוכנויות הידיעות כי הרופא שבדק את דמיאניוק בן ה-89 בבית החולים בכלא בו הוא מוחזק, קבע כי הוא סובל מחום גבוה שנגרם מזיהום בלתי מזוהה. דמיאניוק הגיע לדיונים בבית המשפט כשהוא שוכב באלונקה ונאנח מכאבים פעמים רבות. מספר ניצולי שואה האשימו אתמול את דמיאניוק בזיוף חומרת מצבו הרפואי על מנת לזכות באהדה לקראת שמיעת העדויות המצמררות על רצח היהודים בסוביבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully