וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "סנקציות על אירן בשבועות הקרובים"

בעקבות סירובה של אירן לשתף פעולה עם המערב בנושא תכנית הגרעין, הודיע נשיא ארה"ב ברק אובמה כי כבר בשבועות הקרובים תפתח ארצו חבילת סנקציות שיוטלו על אירן אם תעמוד בסירובה

נשיא ארה"ב ברק אובמה הודיע הלילה (שבת) כי כבר במהלך השבועות הקרובים עשויה מדינתו לנסח סנקציות חדשות על אירן אם זו לא תיענה לדרישות המערב בנושא הגרעין. "הם לא היו מסוגלים לומר כן, לכן התחלנו בדיונים עם שותפינו בעולם בנוגע לחשיבות להראות להם שלמעשיהם יש תוצאות", אמר אובמה.

יו"ר סבא"א מוחמד אל ברדאעי בפגישה עם נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד. רויטרס
אירן סירבה להשיב בחיוב להצעות סבא"א והמערב/רויטרס

"אנחנו מתכוונים, במהלך השבועות הקרובים, לפתח חבילה של סנקציות אותן בכוונתנו להטיל על אירן", אמר הנשיא. הודעתו מגיעה כהמשך ישיר לאולטימאטום שהציג הנשיא השבוע בו הבהיר כי זמנה של אירן אוזל והיא נדרשת להשיב למערב עד סוף השנה.

אתמול הודיע בית הנבחרים האמריקאי כי בכוונתו להעביר החלטת חרם על אירן כאמצעי הפעלת לחץ עלי עוד לפני חופשת החגים. על פי הצעת ההחלטה של הנציג הדמוקרטי הווארד ברמן, תטיל ממשלת ארה"ב חרם כלכלי על כל חברה שתספק מוצרי נפט לאירן. כמו כן תטיל הממשלה סנקציות על כל חברה או ארגון שיבצעו עסקאות נדלן או עסקאות כספיות עם הבנק המרכזי בטהרן.

צילום לוויין של מתקן הגרעין התת-קרקעי "פרודו" שהתגלה ליד העיר קום באירן. רויטרס
אירן הודיעה כי תבנה עשרה כורים נוספים בקום/רויטרס

אירן עומדת בינתיים בסירובה לשתף פעולה עם המערב בנושא הגרעין. אמש הודיעה סוכנות הידיעות האירנית כי אירן תיידע את הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שישה חודשים בלבד לפני שתחל בהפעלת עשרת מתקני העשרת הגרעין החדשים בשטחה. ההחלטה על בניית עשרה מתקני גרעין נוספים באה בעקבות החלטת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בשבוע שעבר, לפיה על אירן להפסיק את הבנייה במתקן הגרעיני בעיר קום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully