וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאט"ו תתגבר את כוחותיה באפגניסטן

המזכיר הכללי של נאט"ו, אנדרס פוג רסמוסן, הצהיר בבריסל כי 7,000 חיילים נוספים יישלחו למלחמה באפגניסטן. בד בבד הבהיר כי יוגדל הסיוע הכלכלי ושאין בכוונת נאט"ו לסגת מהמדינה עד שהמשימה תושלם

המזכיר הכללי של נאט"ו אמר אמש (שישי) כי 7,000 חיילים נוספים יישלחו למלחמה באפגניסטן לתמוך בכוחות האמריקאים במדינה. זאת לאחר שהשבוע הודיע נשיא ארה"ב ברק אובמה על תוספת של 30,000 חיילים אמריקאים שיישלחו לאפגניסטן. "המדינות מגבות את הצהרותיהן במעשים", אמר המזכיר הכללי אנדרס פוג רסמוסן במסיבת עיתונאים שנערכה בבריסל.

אנדרס פוג רסמוסן, מזכ"ל נאט"ו החדש. Yves Logghe AP, AP
"אפגניסטן לא תיפול שנית". רסמוסן/AP, Yves Logghe AP

"לפחות 25 מדינות יישלחו כוחות נוספים למשימה הזו בשנת 2010. הן הציעו לשלוח כ-7,000 חיילים נוספים ועוד היד נטויה. זהו מעשה של הזדהות ויהיו לכך השלכות משמעותיות בשטח", אמר רסמוסן. הוא הוסיף כי הכוחות החדשים, שיחד עם הכוחות המוצבים יגיעו לסכום כולל של 140,000 חיילים זרים המוצבים באפגניסטן, יסייעו במאבק בטליבן, אולם לא יהיה די בכך.

רסמוסן ציין את הצעדים שיינקטו באפגניסטן, מה שהוא כינה כ"מפת דרכים חדשה". בין היתר, יתוגברו הכוחות בשטח, יינתנו סיוע ואימון נוספים לצבא אפגניסטן וימשך הניסיון לשלב לוחמי טליבן שיניחו את נשקם במערכת המדינית. "נשלח כוחות גדולים יותר לאפגניסטן, אולם גם נעניק סיוע כלכלי לעם האפגני, ונוודא כי שותפינו האפגניים ממלאים אחר החלק שלהם בעסקה", הוסיף המזכיר בכללי.

ארה"ב הצהירה השבוע כי בכוונתה להחל להשיב את הכוחות הנוספים שיישלחו לאפגניסטן באמצע שנת 2011 ובכך ייקבע תאריך יעד לכוחות האפגניים לקבל אחריות ביטחונית על הנעשה במדינה. אולם, רסמוסן הודיע כי אין לראות בכך גם את תחילת נסיגת כוחות נאט"ו. "תקופת מעבר איננה אומרת בהכרח יציאה", אמר רסמוסן. "שלא יהיו אי הבנות – לא ניתן שאפגניסטן תיפול שוב לידי הטרוריסטים והקיצוניים השוכנים בה. זה לא יקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully