וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: נסתיר בניית מתקני הגרעין החדשים

אירן הודיעה כי בכוונתה לדווח על תחילת הפעלת עשרת מתקני הגרעין החדשים שבשטחה לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית רק חודשים ספורים לפני הפעלתם

אירן תיידע את הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שישה חודשים בלבד לפני שתחל בהפעלת עשרת מתקני העשרת הגרעין החדשים בשטחה, כך מדווחת היום (שישי) סוכנות הידיעות האירנית. ההחלטה על בניית עשרה מתקני גרעין נוספים באה בעקבות החלטת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בשבוע שעבר, לפיה על אירן להפסיק את הבנייה במתקן הגרעיני בעיר קום.

דיפלומט אירני בכיר המעורב בשיחות הגרעין עם המערב אמר לסוכנות הידיעות האירנית, כי אירן לא תשתף פעולה עם סבא"א מעבר להסכם הבסיסי עם הסוכנות. "על פי ההסכם, לאחר התקנת ציוד הצנטריפוגות ורק 180 ימים לפני הזרקת הדלק לתוכן, עלינו ליידע את סבא"א". אמר. "ואנחנו נפעל בתוך מסגרת ההסכם הזה".

צילום לוויין של מתקן הגרעין התת-קרקעי "פרודו" שהתגלה ליד העיר קום באירן. רויטרס
הכור בקום/רויטרס

בתוך כך, ארצות הברית הביעה אמש תסכול מכך שאירן עדיין לא הגישה את תשובתה הרשמית להסכם סבא"א להעשרת הגרעין. דובר הבית הלבן רוברט גיבס אמר שהמועד האחרון להגשת תשובה הוא סוף דצמבר, אם אירן רוצה להמנע מסנקציות. "הזמן אוזל", אמר הדובר, "תאריך היעד הוא סוף השנה".

ביום ראשון הודיעה ממשלת אירן כי היא פועלת לבנות עשרה מתקנים נוספים להעשרת אורניום בחודשים הקרובים. זאת בניגוד לדרישת המערב לשלוח את האורניום שלה לחו"ל לשם העשרה.
ההודעה הגיעה בעקבות החלטה של מועצת הנגידים של סבא"א בסוף השבוע שעבר המאשרת ההצעה של מנהיגי שש המעצמות הגדולות הקוראת לאירן להפסיק מיידית את העשרת האורניות בשטחה. לאחר קבלת ההחלטה אמרה אירן כי החלטת הסוכנות תפגע באקלים הנחוץ לשיחות בינה לבין המעצמות. השליח האמריקאי לסוכנות אמר כי אוזלת הסבלנות כלפי אירן, וכי לא ניתן להמשיך ולקיים עוד ועוד שיחות, שאינן מסתיימות בדבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully