וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לאירן: עליכם להשיב עד סוף החודש

דובר הבית הלבן חידד את דרישת המעצמות מטהרן ואמר כי המועד האחרון להגשת תשובה בעניין הסכם הגרעין נותר על כנו - סוף חודש דצמבר. "הזמן של אירן הולך ואוזל"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

ארצות הברית ממשיכה להביע תסכול מכך שאירן עדיין לא הגישה את תשובתה הרשמית להסכם סבא"א להעשרת הגרעין. דובר הבית הלבן רוברט גיבס אמר היום (חמישי) שהמועד האחרון להגשת תשובה הוא סוף דצמבר, אם אירן רוצה להמנע מסנקציות. "הזמן אוזל", אמר הדובר, "תאריך היעד הוא סוף השנה".

ברק אובמה מדבר על התוכנית באפגינסטן. רויטרס
מאבד סבלנות. אובמה/רויטרס

בתוך כך, היועץ לביטחון לאומי של אובמה ג'יימס ג'ונס, אמר היום לרשת פוקס כי ממשל אובמה עדיין מקווה שאירן תקבל את ההסכם. "עד סוף השנה, אנחנו אמורים לדעת מה הכוונה האמיתית של אירן לגבי זה, וסוף השנה קרב. אנחנו עדיין מקווים", הוסיף ג'ונס, "הדלת עדיין פתוחה אבל החלון עומד להיסגר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פקחים של סבא"א מגיעים לאירן. Vahid Salemi, AP
המערב דורש מאירן להפסיק את בניית הכור בקום. ביקור הפקחים בסוף חודש אוקטובר/AP, Vahid Salemi

ביום ראשון הודיעה ממשלת אירן כי היא פועלת לבנות עשרה מתקנים נוספים להעשרת אורניום בחודשים הקרובים. זאת בניגוד לדרישת המערב לשלוח את האורניום שלה לחו"ל לשם העשרה.
ההודעה הגיעה בעקבות החלטה של מועצת הנגידים של סבא"א בסוף השבוע שעבר המאשרת ההצעה של מנהיגי שש המעצמות הגדולות הקוראת לאירן להפסיק מיידית את העשרת האורניות בשטחה. לאחר קבלת ההחלטה אמרה אירן כי החלטת הסוכנות תפגע באקלים הנחוץ לשיחות בינה לבין המעצמות. השליח האמריקאי לסוכנות אמר כי אוזלת הסבלנות כלפי אירן, וכי לא ניתן להמשיך ולקיים עוד ועוד שיחות, שאינן מסתיימות בדבר.

"אירן תישא בהשלכות"

בהצעת החלטה שהוגשה במועצת הנגידים של סבא"א בווינה, הדגישו ארצות הברית, בריטניה, רוסיה, צרפת, סין וגרמניה, כי על טהרן להפסיק את המשך בנייתו של המתקן הגרעיני בעיר קום, שנחשף לפני כמה חודשים. כמו כן, דרשו, כי על אירן להודיע שלא תעסוק בפעילות גרעינית שאינה מפוקחת על ידי האו"ם.

בכיר בממשל האמריקאי אמר בתגובה להחלטת מועצת הנגידים כי "החלטת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית צריכה להעביר לאירן מסר שהיא תישא בהשלכות אם לא תצליח להגיע להבנות עם המעצמות בנוגע לגרעין". "אנו מקווים תפיק לקחים מהמסר הברור הזה", הוא הוסיף. הוא ציין כי "אנו מחוייבים להכין חבילה של השלכות אם לא נמצא שותף שרוצה לפעול עימנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully