וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: "אין עדות לבניית נשק גרעיני באירן"

ראש ממשלת רוסיה אומר שלארצו אין הוכחות לבניית נשק גרעיני באירן. פוטין התייחס גם לתוכנית הגרעינית בארצו ואמר כי "בעשור הקרוב נבנה 30 כורים גרעיניים לחשמל"

ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (חמישי) שלרוסיה אין כל מידע על כך שאירן מנסה לייצר נשק גרעיני, וסירב להשיב על השאלה האם רוסיה תתמוך בסנקציות נגד אירן. פוטין אמר את הדברים במסגרת תכנית "שאלות ותשובות", שהוא נוהג לקיים מדי שנה מאז הפך לנשיא.

לרוסיה יש כוח וטו במועצת הביטחון של האו"ם, והיא אחת השחקניות המרכזיות בשיחות לגיבוש הסכם העשרת אורניום בין סבא"א לאירן. בעבר רוסיה תמכה בסנקציות של האו"ם נגד אירן.

מהלך דבריו פוטין התייחס גם לפיגוע שאירע בשבוע שעבר ברכבת בקו מוסקבה-סנט פטרסבורג ואמר כי "האיום לפיגועים ברוסיה נותר גבוה מאוד". בפיגוע ברכבת נהרגו עשרות בני אדם.

"עשינו הרבה כדי לשבור את תשתית הטרור, אך האיום לא הוסר לגמרי ונותר גבוה מאוד. חשוב לי להדגיש שכל החברה הרוסית, כל אחד ואחת מאיתנו, צריכים להיות עירניים. אנחנו מצדנו נהיה נחושים ותקיפים בטיפול בפושעים האלה". פוטין גם ציין כי קשה מאוד למנוע פעולות טרור מסוג זה.

בנושא אחר הצהיר פוטין כי רוסיה מתכוונת להקים שורה של מתקני גרעין למטרות אזרחיות בעשור הקרוב. "יש לנו תוכניות גדולות לפיתוח תוכנית הגרעין האזרחית", אמר. "בתקופה הסובייטית פעלו 35-38 כורים גרעיניים גדולים ובעשר השנים הקרובות אנו מתכננים לבנות 30-32 מתקנים חדשים. יש לנו מימון לכך".

"רוסיה מעבר לשיא המשבר הכלכלי"

בהתייחסו למיתון הכלכלי אמר פוטין כי רוסיה נמצאת מעבר לשיאו של המשבר."היציאה מהמשבר תיקח זמן, כוחות ומימון גדול. המומחים שלנו מדברים על ירידה של 10 אחוזים בתוצר המקומי הגולמי. זה משמעותי, אבל זה פחות משציפינו תחילה". לדברי פוטין, הייצור התעשייתי הרוסי התכווץ ב-2009 ב-13 אחוז והדגיש: "אני מקווה שהתזוזות החיוביות בשווקים יהפכו למשמעותיות יותר בסביבות אמצע 2010".

במהלך דבריו התייחס פוטין לשאלה האם יחזור אל הקרמלין בעתיד לכהונה נוספת וענה בהתחמקות: "אל תעצרו את נשימתכם". הוא התייחס גם לבחירות הקרבות לנשיאות אוקראינה ואמר כי אינו תומך בראש הממשלה, יוליה טימושנקו.

(עדכון ראשון: 14:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully