וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סומליה: שלושה שרים נהרגו בפיצוץ במלון

לפחות 19 בני אדם נהרגו בפיצוץ שאירע בבית מלון בבירת המדינה. נראה כי מדובר במתקפה על ממשלת סומליה, אותה מנסה להפיל ארגון א-שבאב, המקושר לאל קאעדה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: דורון שטיין)

לפחות 19 בני אדם, מתוכם שלושה שרים מממשלת סומליה נהרגו הבוקר (חמישי) בפיצוץ שאירע בבית המלון "שאמו" שבמוגדישו, בירת המדינה. כך מדווחים מקורות ממשלתיים.
על פי הדיווח, ההרוגים בפיצוץ הם שר הבריאות קאמר עדן עלי, שר החינוך אחמד עבדאללה וויזל, והשר לענייני השכלה גבוהה איברהים חסן.

הפיצוץ התרחש במהלך טקס סיום שנת הלימודים של אוניברסיטה, בו נכחו גם השרים. גורמים בכוח שמירת השלום של האו"ם שמוצב בסומליה אמרו כי ככל הנראה הפיצוץ נגרם על ידי מחבל מתאבד, וככל הנראה מדובר במתקפה מתוכננת על גורמי ממשלה.

בירת סומליה עדה כמעט מדי יום לשפיכות דמים בשל התקפותיו של ארגון א-שבאב, המקושר לאל קאעדה, שמנסה להפיל את הממשלה שנתמכת על ידי האו"ם ולסלק את אלפי משקיפי השלום. שני הצדדים מאשימים אלה את אלה בהפגזות ללא אבחנה שפוגעות באזרחים.

בסומליה אין ממשלה מתפקדת זה 18 שנה, אחרי שהופל משטרו של הרודן מוחמד סיעד בארה, והמדינה שבמזרח אפריקה הידרדרה למלחמת אזרחים ולכאוס. חוסר היציבות במדינה גם הביא להתגברות תופעת הפיראטיות בחופי המדינה, כאשר עשרות כלי שיט נחטפים מדי שנה ומשוחררים תמורת כופר של מיליוני דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully