וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה תשלח אלף חיילים נוספים לאפגניסטן

שר ההגנה האיטלקי הודיע שארצו תתגבר את כוחותיה באפגניסטן בעקבות קריאת אובמה. שרי החוץ של נאט"ו דנים באסטרטגיה החדשה

שר ההגנה האיטלקי הודיע היום (חמישי) כי ארצו תשלח עוד כאלף חיילים לאפגניסטן, כחלק מהאסטרטגיה החדשה של נשיא ארצות הברית לתגבר את הכוחות במטרה להביס את הקיצונים האיסלאמים.

בראיונות לתקשורת באיטליה אמר השר איגנסיו לה רוסה, כי ההערכות לגבי משלוח של 1,500 חיילים הן "רק השערות", אולם כאשר הוא נשאל אם איטליה צפויה לתגבר את כוחותיה בעוד כאלף חיילים, הוא השיב "כן, אני סבור כך".

המספר הסופי של התגבור האיטלקי עשוי להיקבע בימים הקרובים בשיחות בין שר החוץ האיטלקי פרנקו פרטיני לבין שרת החוץ האמריקאית הילרי קלינטון. כיום יש לאיטליה 3,200 חיילים באפגניסטן, והתגבורות עשויות להגיע מהכוחות שמוצבים כיום בבלקן ובכוח יוניפי"ל בדרום לבנון.

ביום שלישי בלילה הכריז הנשיא ברק אובמה בנאום לאומה, שנשא מהאקדמיה הצבאית בווסט פוינט, כי החליט לשלוח עוד עשרות אלפי חיילים לאפגניסטן. הנשיא גם הבהיר כי בחודש יולי 2011 יחל בתהליך החזרת החיילים הביתה כדי להשלים את המשימה בתוך שלוש שנים.

היום יתכנסו שרי החוץ של ברית נאט"ו בבריסל ליומיים של דיונים, והם צפויים לצאת בהצהרת תמיכה בלתי מסויגת באסטרטגיה החדשה שהוצגה על ידי אובמה. כיום יש באפגניסטן למעלה מ-100 אלף חיילים זרים, רובם אמריקאים ובריטים, ואובמה ביקש כי חברות הברית ישתתפו בתגבור הכוחות. בריטניה כבר הודיעה על משלוח של 500 חיילים בקרוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully