וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: לשקול חידוש הדיאלוג עם חיזבאללה

שר החוץ הבריטי הציע לבחון אפשרות לחידוש הקשרים עם חיזבאללה, עם השלמת המגעים הקואליציוניים והרכבת ממשלה חדשה בלבנון. בירושלים דחו את הרעיון: "זה מופרך לחלוטין"

שר החוץ הבריטי דיוויד מיליבנד מציע לפנות לגורמים בארגון חיזבאללה ולקרוא להם לנטוש את המאבק המזוין עם ישראל. כך דווח הבוקר (חמישי) בעיתון הבריטי "דיילי טלגרף". מיליבנד אמר את הדברים בראיון לעיתון "דיילי סטאר" בלבנון, והסביר כי "בחינה זהירה של האפשרות לחדש את הקשרים עם פוליטיקאים מחיזבאללה, ובהם חברי פרלמנט, תקדם באופן הטוב ביותר את שאיפתנו שהקבוצה תנטוש את האלימות ותמלא תפקיד מועיל בפוליטיקה הלבנונית".

מיליבנד הבחין בין "אלה המכבדים את התהליך המדיני לבין אלה המבקשים לערער אותו" והדגיש כי פנייתו מיועדת אך ורק לראשונים. הוא ציין כי השיחות חייבות להתנהל באופן פרטני על כל נושא. דבריו של מיליבנד באים ארבע שנים לאחר שבריטניה ניתקה את כל הקשרים עם הארגון הלבנוני ועל רקע הודעתו של מיליבנד בחודש מרץ השנה, אז אמר כי יתיר לקיים קשרים בדרג דיפלומטי נמוך עם המפלגה, בניסיון לדחוק בארגון להפנות עורף לאלימות. במשרד החוץ הבריטי הדגישו, אז כי המגעים יתקיימו רק עם הזרוע הפוליטית של חיזבאללה, בעוד הזרוע הצבאית של הארגון תשאר מוגדרת כארגון טרור.

השינוי במדיניות הבריטית קשור, לפי העיתון, לתמורות שחלו באחרונה בפוליטיקה הלבנונית, כאשר לאחר חמישה חודשים של משא ומתן קואליציוני הוסכם על הרכבת ממשלה בלבנון - בה חיזבאללה מחזיק בשני מושבים.

דובר משרד החוץ הישראלי יגאל פלמור אמר ל"דיילי טלגרף", כי ההחלטה לחדש את הדיאלוג עם חיזבאללה עלולה להעמיד את בריטניה הרחק מבנות בריתה ומהנורמות המקובלות. "הפרלמנט האירופי כבר הכריז על חיזבאללה כארגון טרור. לא בטוח שכדאי לפסול את עמדת הפרלמנט האירופי בכזו קלות", אמר. גורם אחר במשרד החוץ אמר, כי ישראל מתכוונת להביע את מחאתה גם באמצעות הצינורות המקובלים וציין כי "כל הרעיון שלחיזבאללה יש זרוע מדינית וזרוע צבאית הוא מופרך מיסודו. אולי זה נוח להם לחשוב 'אני מדבר עם פוליטיקאים נחמדים ולא עם מחבלים שרוצחים אנשים' - אבל בסופו של דבר זו אגדה".

אמש דווח, כי הממשלה החדשה שהוקמה בלבנון אישרה לארגון חיזבאללה החבר בממשלה, להמשיך ולהחזיק בנשק שברשותו. בהחלטה זו מפר חיזבאללה למעשה את החלטה 1701 של האו"ם, בה נקבע כי הארגון יאלץ לוותר על ארסנל הנשק שלו.בתחילת השבוע הכריז מזכ"ל חיזבאללה, השייח' חסן נסראללה, על מצעו החדש של הארגון, בו הבהיר כי ארגונו ימשיך לבנות את ארסנל הנשק שלו וימשיך להגן על לבנון מפני ישראל. חזון חיזבאללה כולל, לפי נאום נסראללה, לא רק את המשך המאבק המזוין בישראל, אלא גם מלחמה בארה"ב ושלוחותיה בכל מקום ובכל זמן. "תנועת ההתנגדות האיסלמית בלבנון (חיזבאללה) שואפת לעמוד מול הגמוניה זו ומול הכיבוש (הישראלי)", אמר נסראללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully