וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדורס: הנשיא המודח לא יוכל לחזור לתפקידו

מנואל סלאיה, שזכה עד לא מזמן לרוב בפרלמנט, הפסיד בהצבעה על שובו לתפקיד לחודשיים ברוב של 111 לעומת 14. מרבית חברי המפלגה הליברלית שתמכו בו בעבר - הצביעו נגדו

הקונגרס של הונדורס הצביע הלילה (חמישי) נגד השבתו של הנשיא המודח, מנואל סלאיה, ברוב של 111 מתנגדים לעומת 14 תומכים. זאת, בניגוד לדרישתן של ארה"ב ומדינות אחרות בדרום אמריקה להשיב את סלאיה לתפקיד עד לסיום כהונתו בסוף ינואר 2010.

ההצבעה בקונגרס היתה חלק מעסקה שהושגה בתיווך דיפלומטים אמריקאים לסיום המשבר הפוליטי בהונדורס. במסגרת ההסכם, נערכו בחירות כלליות לנשיאות, בהן ניצח מנהיג הימין, פורפיריו "פפה" לובו, לאחר שסלאיה והנשיא הזמני רוברטו מיצ'לטי לא התמודדו.

סלאיה, שהאזין לדיונים בקונגרס משגרירות ברזיל בטגוסיגלפה, בה הוא שוהה מאז שב לארצו, הצהיר עוד קודם לכן כי גם אם יתבקש לשוב לכיסאו לחודשיים הנותרים - אין בכוונתו לעשות כן. הוא קרא לקהילה הבינלאומית לא להכיר בממשלה שיקים לובו. "המחוקקים משרתים את המעמדות הגבוהים בהונדורס, שהוציאו לפועל את ההפיכה. הם גרמו לכך שבהונדורס אין כיום שלטון חוק", אמר הנשיא המודח בהודעה שפרסם.

נשיא הונדורס הגולה מנואל סלאיה חוזר לארצו. רויטרס
"בהונדורס אין כיום שלטון חוק". סלאיה עם תומכיו/רויטרס

ההפסד בקונגרס הוא כישלון מביך עבור סלאיה, אשר קבע כי ההחלטה לאשר את הדחתו מיד אחרי ההפיכה, לא היתה טעות וכי המחוקקים אינם מעוניינים לאפשר לו לסיים את כהונתו כמתחייב בחוק. מרבית חברי המפלגה הליברלית בראשותו של סלאיה שינו את דעתם בארבעת החודשים האחרונים והצביעו לבסוף נגדו.

סלאיה מואשם בכך שניסה לעקוף החלטה של בית המשפט העליון הקוראת לביטול משאל עם לשינוי החוקה. באמצעות המשאל התכוון סלאיה לבטל את החוק המונע את בחירתו לקדנציה נוספת - בדומה לאופן שבו נהג ידידו, נשיא ונצואלה הוגו צ'אבס.

ארה"ב וקוסטה ריקה, שתיווכו במגעים בהונדורס, קראו להשבתו של סלאיה לחודשיים שנותרו לכהונתו, אולם עם בחירתו של לובו לא הציבו את התנאי מחדש והותירו אותו להחלטת הקונגרס. סלאיה עצמו טרם ציין מה יהיו מהלכיו הפוליטיים הבאים, אולם הדגיש כי אין בכוונתו לבקש מקלט מדיני בחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully