וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין היורה מטקסס מואשם ב-32 ניסיונות רצח

נידאל חסן, הקב"ן הנאשם ב-13 סעיפים של רצח בכוונה תחילה בבסיס צבאי, הואשם בסעיפים נוספים. כעת נותר לבדוק האם הוא כשיר לעמוד לדין והאם פעל לבד או מטעם ארגון טרור

צבא ארה"ב הודיע אמש (רביעי), כי הוסיף עוד 32 סעיפי אישום לכתב האישום שהוגש באמצע החודש שעבר נגד הפסיכיאטר החשוד ברצח 13 בני אדם בבסיס הצבאי פורט הוד. פרט ל-13 סעיפי האישום ברצח בכוונה תחילה מואשם כעת רב סרן נידל מליק גם ב-32 ניסיונות לרצח.

בהודעת הצבא האמריקאי נאמר, כי 32 הסעיפים החדשים שקולים ל-30 החיילים ולשני השוטרים שנפצעו במסע הירי שלו בבסיס הצבאי הגדול בעולם, ב-5 בנובמבר. חסן הואשם כבר בחודש שעבר ב-13 סעיפים של רצח בכוונה תחילה בעקבות הטבח, ועורך דינו ציין כי האישומים החדשים כנראה לא ישנו את גזר דינו, הצפוי להיות עונש מוות.

האישומים החדשים הוגשו 24 שעות בלבד לאחר שעורך דינו של חסן קיבל הודעה לפיה הצבא מתכוון לבדוק האם מרשו כשיר לעמוד לדין, ולחקור מה היה מצבו הנפשי בזמן האירוע. הפרקליט, ג'ון גליגן, אמר כי הצבא אינו משתף אותו בהליכים המשפטיים והוא אינו יודע מתי הבדיקות יתבצעו. הוא סיפר שהגיש התנגדות לבדיקה פסיכיאטרית, משום שחסן עודנו מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ, ומתאושש מפציעתו, שהותירה אותו משותק.

תוצאות הבדיקה הפסיכיאטרית עשויות להציל את חסן מעונש המוות, או אפילו לבטל לחלוטין את העמדתו לדין. עם זאת, מומחים משפטיים העריכו כי התרחישים הללו אינם סבירים.

רס"ן נידאל חסן היורה מפורט הוד. Uniformed Services University of the Health Sciences, AP
ככל שמתקדמת החקירה, גובר החשד שאין מדובר בפעולה של אדם בודד. חסן/AP, Uniformed Services University of the Health Sciences

לאחר הפיגוע רווחה ההערכה כי חסן פעל לגמרי לבד כשירה למוות ב-13 חיילים ופצע עוד 30. ואולם, ככל שמתקדמת החקירה, גובר החשד שאין מדובר בפעולה של אדם בודד, אלא בפעולת טרור מאורגנת.

החשד הגובר קשור בין היתר לקשריו של חסן למחבלים שעומדים מאחורי פיגועי ה-11 בספטמבר ולכספים שהעביר לפי החשד לפקיסטן - כשבמרכז החשדות עומדים קשריו עם האימאם התימני הקיצוני אנואר אל-עוואקלי, הקשור לאל-קאעדה.

קשרים אלה, כך מוערך, לא הסתכמו בהשתתפות חסן בתפילות במסגדו של אל-עוואקלי בווירג'יניה וב"ייעוץ רוחני" - וכי במהלך חילופי האימיילים בין השניים, נדונה גם העברת כספים לחסן, ל"מטרות מבצעיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully