וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת צ' קוריאה הורידה את האפסים מהכסף

רבים מאזרחי צפון קוריאה הפסידו את חסכונותיהם לאחר שהממשלה הודיעה על מהלך פיחות במטבע במטרה להילחם באינפלציה הגואה. "קולות בכי נשמעים מכל בית מאז שההודעה נמסרה"

בצפון קוריאה הופסקה הפעילות הכלכלית במזומן לאחר שהממשלה הודיעה על פיחות בשער המטבע המקומי במטרה להילחם בכלכלה החופשית של המדינה, כך מדווח היום (רביעי) ה"טיימס" הלונדוני. בעיר הבירה פיוניואנג נפתחו מספר קטן של חנויות ומסעדות בעלות אישור לקבל מטבע זר. כל שאר העסקים שמנוהלים במזומן, כמו שווקים, אוטובוסים, ספרים וסאונות, השעו את פעילותם עד שהפיחות יושלם.

כסף צפון קוריאה. רויטרס
מאתמול, הכסף בצפון קוריאה שווה הרבה פחות/רויטרס

אתמול הודיעה הממשלה שאזרחי המדינה צריכים להחליף את השטרות הנוכחיים של הוואן, המטבע המקומי, ביחס של אחד ל-100. כל משפחה תוכל להמיר עד 100,000 וואן (כ-700 דולר), שמעתה שווים 1,000 וואן. פירוש הדבר הוא שכל מי שמחזיק בסכומים גבוהים של מזומן איבד את חסכונותיו. התושבים שמעו על ההחלטה באמצעות מערכת שידור בכבלים שנמצאת בכל בית, דרכה מועברות הודעות לציבור ותעמולה ממשלתית.

"קולות רמים של בכי נשמעים מכל בית מאז שההודעה נמסרה", כך צוטט באתר חדשות בדרום קוריאה תושב העיר סינואיג'ו,הסמוכה לגבול הסיני. "בכי ומריבות בין בני זוגות ממשיכים בכל מקום. האווירה בעיר איומה עכשיו".

על פי אתר האינטרנט DAILY NK, שמצטט מקורות אנונימיים, זוג מבוגר אחד התאבד בעיר הקרובה לגבול הסיני בה מתקיימת פעילות רבה של סחר לא-חוקי. האתר גם דיווח על חשש של עובדי מדינה ממהומות עקב הפיחות. "ההודעה הפתיעה את כולם", אמר אחד הדיפלומטים שנכח בתדרוך של משרד החוץ בנושא. "הכל סגור – לא ניתנה הודעה מקדימה. כשביררנו גילינו שזה היה בגלל שהמטבע כבר לא תקף. זה די דרמטי".

לאזרחים נאמר שאם הם יביאו את המזומן שלהם עוד השבוע שם יקבלו את השטרות החדשים החל מיום שני הבא. לדברי "הטיימס" ישנם דיווחים שבעקבות מחאה של בכירים במדינה, הועלה סכום ההמרה ל-150,000 וואן ובנוסף 300,000 וואן בהפקדות בבנק לאחר שמקורן יאומת.

על פי הערכות, מטרת הפיחות היא לשלוט באינפלציה על ידי הגבלת כמות המזומן במדינה. בנוסף, הממשלה מנסה להרוס את הונם של הסוחרים בשוק השחור, חלפני כספים וגורמים אחרים שהרוויחו מכלכלת השוק החופשי המתפתחת במדינה, כך דיווח "הטיימס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully