וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: ישראל לא תעשה דבר נגד הגרעין

נשיא אירן התגרה בישראל ובבנות בריתה במערב במסגרת נאום ששודר בטלוויזיה האירנית. לדבריו, הצעת הפשרה של סבא"א "בלתי חוקית ומושפעת ממדינות חזקות ושטחיות"

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד תקף היום (רביעי) את ישראל ואמר כי היא "לא תוכל לעשות דבר" כדי לעצור את תוכנית הגרעין האירנית. "המשטר הציוני ומשתפי הפעולה שלו במערב אינם יכולים לעשות דבר כדי לעצור את עבודת הגרעין האירנית", אמר אחמדינג'ד בנאום ששודר בטלוויזיה האירנית.

בנאום חזר אחמדינג'ד על התנגדותו להצעת הפשרה של סוכנות האנרגיה של האו"ם לגבי תוכנית הגרעין של אירן ותיאר אותה כ"בלתי חוקית". בטלוויזיה האירנית דווח, כי אחמדינג'ד אמר כי "בלחץ של מספר מדינות חזקות ושטחיות, סוכנות האנרגיה של האו"ם העבירה הצעה בלתי חוקית נגד האומה האיסלמית". עוד אמר הנשיא האירני בנאומו כי "בעזרת האל, האומה האירנית תייצר דלק גרעיני ברמה של 20 אחוז ותפעיל עשרה מתקנים דוגמת המתקן בנתנז". בכך חזר על איומיו מהשבוע האחרון והדגיש כי אין בכוונתו להישמע להסכם שגובש עם המעצמות למסירת האורניום האירני להעשרה ברוסיה ובצרפת.

דברים ברוח דומה אמר אחמדיניג'ד אתמול בנאום ששודר בטלוויזיה הממלכתית, בו טען כי המערב "לא יכול לבודד את אירן בשל פעילותה בתחום הגרעיני. הדיבורים על בידודה של אירן הם לוחמה פסיכולוגית שמנהל המערב. אירן היא ארץ ייחודית ואף מדינה לא יכולה לבודד אותה. זה מגוחך. הם (המערב) זקוקים לנו יותר ממה שאנו זקוקים להם. הם חיים בעבר", הוסיף הנשיא האירני.

נשיא אירן אף הצהיר כי אין שום סיבה להמשיך בניהול השיחות עם מעצמות המערב. "נושא הגרעין האירני נפתר", אמר אחמדיניג'ד, "לא ננהל עוד שום שיחות בנושא. אין שום טעם לשיחות". כמו כן אמר נשיא אירן כי סנקציות בינלאומיות נגד תוכנית הגרעין של ארצו לא יהיו אפקטיביות וכי כל מי שיגלה תוקפנות כלפיה יתחרט על כך. "לסנקציות אין כל תוצאה. התוקפנים יתחרטו על מעשיהם ברגע שיניחו את האצבע על ההדק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully