וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאט"ו בעקבות אובמה: נתגבר כוחות באפגניסטן

בעקבות נאומו של נשיא ארה"ב, אמר מזכ"ל נאט"ו כי הוא מצפה ששאר החברות בברית ישלחו לפחות עוד 5,000 חיילים לאפגניסטן. נשיא צרפת נתן גיבוי מלא, אך לא הכריז על תגבורת משלו

לאחר שנשיא ארצות הברית ברק אובמה הכריז הלילה (רביעי) על אסטרטגיה חדשה באפגניסטן, עובר הכדור אל בעלות בריתו בנאט"ו, שאמורות לתגבר אף הן את מספר חייליהן במדינה. מזכ"ל הברית הצפון-אטלנטית אמר הלילה, כי הוא מצפה משאר המדינות החברות בנאט"ו לשלוח לפחות 5,000 חיילים נוספים למדינה שסועת הקרבות.

מזכ"ל נאט"ו, אנדרס פוג רסמוסן, אמר כי שותפותיה של ארה"ב עשויות לשלוח עוד אלפי חיילים מעבר ל-5,000 שעליהם דיבר. עם זאת, מדובר עדיין במספר נמוך מעשרת אלפים החיילים שבפנטגון קיוו שעמיתיהם ישלחו כתגבורת. "יש 43 מדינות תחת הפיקוד של נאט"ו, ואני בטוח שמדינות נוספות יגבירו משמעותית את התרומה שלהן", נמסר בהודעה שפרסם רסמוסן.

פוג רסמוסן בירך על האסטרטגיה החדשה של אובמה למלחמה באפגניסטן, ואמר כי הוא "חושב שזו ההחלטה הנכונה עבור אפגניסטן ועבור נאט"ו". עם זאת, הוא הבהיר כי אין זו משימתה של ארה"ב לבדה. לדבריו, תגבורות וגישה חדשה מצד כל המדינות בכוח נאט"ו באפגניסטן, שבמסגרתה תתבצע ההעברה של האחריות הביטחונית במדינה לכוחות האפגניים החל מהשנה הבאה, "תסייע ליצור מומנטום חדש במשימה בשנת 2010".

גם נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, הביע הלילה "תמיכה מלאה" בהכרזתו של אובמה בהודעה שפרסם ארמון האליזה, אך נמנע מלספק את ההצהרה שהאמריקאים ציפו לשמוע, לפיה ישלח כוחות נוספים לחזית. בהודעה נכתב כי מדובר במהלך "אמיץ ונחוש", שנותן דחיפה חדשה למחויבות הבינלאומית כלפי אפגניסטן, אך לא הוזכרה שליחת תגבורת צרפתית למדינה. בהצהרה הבהיר סרקוזי כי "צרפת תמשיך להישאר מחויבת לגמרי לבנות בריתה, ככל שיידרש, עבור העם האפגני".

הוא אמר כי פריז "תספק תמיכה נוספת בפקיסטן השכנה במאבקה נגד הכוחות המאיימים לערער את יציבות האזור כולו", והוסיף: "יציבותה של אפגניסטן - כמו פקיסטן - נחוצה למען שלום עולמי ולמען בטחוננו שלנו. יחד עם בנות בריתנו, נמשיך לספק לאפגניסטן ואזרחיה את התמיכה האזרחית והצבאית הדרושה".

ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון, שהודיע על ביום ראשון על תוספת של 500 חיילים לכוחות הבריטים באפגניסטן, קרא לאחר נאום אובמה "לכל בנות בריתנו להתייצב מאחורי האסטרטגיה של הנשיא אובמה" והצהיר כי "בריטניה תמשיך למלא את תפקידה בשכנוע מדינות נוספות להוסיף כוחות לקמפיין באפגניסטן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully