וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חניכי מכינות צבאיות: לעשות הכל לשחרור שליט

חניכים ואנשי סגל זועמים על הפנייה של 6 מכינות קדם צבאיות לשר הביטחון בדרישה לא לשלם כל מחיר תמורת החייל החטוף. "זה ניסיון לסכל את המו"מ. נתמוך בכל החלטה של ממשלת ישראל"

חניכים ואנשי סגל רבים בקרב המכינות הקדם צבאיות חשו אי נוחות וחלקם אף זעמו על פנייתם של עשרות חניכים אחרים לשר הביטחון ולראש הממשלה בדרישה לא לשחרר מאות אסירים בתמורה לגלעד שליט.

"אף שאני בטוחה שהפנייה נעשתה מתוך רצון טוב, נורא כעסתי כששמעתי על כך כי בזמן שמתקיים מו"מ חשאי הם בעצם מנסים לסכלו ולפגוע בסיכויי הצלחתו", אמרה חניכת המכינה "עמיחי" דקלה גמליאל. לדבריה, "יש קשר ישיר בין קיום העסקה לבין המוטיבציה של בני נוער רבים להתגייס לצה"ל ולשרת ביחידות קרביות. עם המחבלים שישוחררו וגם בלעדיהם, תמיד יהיו גורמים שינסו לבצע פיגועים".

גם במכינת מעיין ברוך שבגליל העליון הביעו הסתייגות מהמכתב שנשלח לנתניהו ולברק ודרש לשחרר אסירים תמורת שליט. "כל החניכים והמחנכים, תומכים בממשלת ישראל בכל החלטה שתקבל בעניינו של גלעד שליט ואין לנו שום כוונה להשפיע על מהלכיה בנדון", מסר ראש המכינה יוסי ברוך. חניכי המכינה אף פרסמו גם הם נייר עמדה בו קראו לממשלה לעשות "את כל שביכולתה" כדי להביא לשחרורו של שליט. "אנו החניכים מייחסים חשיבות רבה לערך המחייב לא להפקיר אף חייל בשטח, הן משום שזהו ערך חברתי חשוב והן משום שיש בו בכדי לתמוך במוטיבציה של חיילינו בעיתות סיכון ומלחמה". עם זאת חניכי המכינה קראו לממשלה לקיים דיון עקרוני, ללא קשר לסוגיית שליט, בה ייקבע "תג מחיר" במקרה של חטיפת חיילים ואזרחים ישראלים.

"אסור להיכנע לטרור"

המחיר הכבד שישראל נדרשת לשלם עבור שחרורו של החייל החטוף מעסיק רבים מחניכי המכינות הקדם צבאיות, שדחו את גיוסם לצה"ל בשנה במהלכה הם משלבים פעולות התנדבות ולימוד. חניכי המכינות, שרובם מתנדבים לשירות קרבי בצה"ל, מתחבטים בין המחויבות של צה"ל ושל המדינה לגורלו של שליט לבין החשש כי המחבלים שישוחררו ישובו לדרך הטרור.

"אני מודע לעובדה שבמהלך שירותי בצה"ל אני גם יכול ליפול בשבי, אבל גם אז אני חושב שהצעד הנכון לא יהיה להיכנע לארגוני הטרור", ציין מעוז פרץ, גם הוא חניך במכינת "עמיחי". "אני לא יכול לומר שאני בכלל מתקרב להרגיש את מה שמרגישים מדי יום אביבה ונעם שליט, אבל אני אומר להם: למרות הכאב הגדול שלכם, אסור לסכן את חייהם של מאות בני אדם. חברו למכינה, תומר סלומון, סבור כי גם גם עסקאות השבויים שנעשו בעבר היו שגויות ואין לחזור עליהן שוב: "העמדה שלי היא עמדה עקרונית נגד שחרור אסירים וכניעה לארגוני טרור. שירות בצה"ל כולל בתוכו סיכונים. אני יכול לדבר בשם עצמי ולומר שהמוטיבציה שלי לא תיפגע גם העסקה לא תצא אל הפועל. זו מציאות קשה, אבל הכרחית".

במכתב ששלח אתמול ושיצא נגד מימוש העסקה כתבו חניכי המכינה עצמונה כי "אנו, העומדים ערב גיוסינו לצה"ל, שומעים בתדהמה על הכוונה לשחרורם של מחבלים ורבי מרצחים שרצחו, ומן הסתם גם יפגעו בעתיד במדינה ובתושביה. אמוננו במנהיגות המדינה וצה"ל אינו מותנה בשחרורו בכל מחיר של חייל שנחטף, ולא יהיה בו להחליש אותנו מחובה גדולה וחשובה זאת של השירות בצה"ל".

בתוך כך, אתמול דחה בג"ץ עתירה שהוגשה על ידי ארגון אלמגור ומשפחות שכולות שדרשו להסיר את הצנזורה מעל פרטי העסקה. עם זאת, שופטי בג"ץ ציינו כי שמות האסירים יפורסמו 48 שעות לפני פרסומם הצפוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully