וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום אפריקה: נתחיל לטפל בתינוקות נשאי איידס

לרגל יום האיידס הבינלאומי הודיע הנשיא ג'ייקוב זומה, על שינוי חד במדיניות במאבק נגד האיידס. בדרום אפריקה חיים 5.7 מיליון נשאי איידס - יותר מאשר בכל מדינה אחרת

דרום אפריקה תעניק טיפול תרופתי לתינוקות נשאי איידס ותרחיב את תוכנית הבדיקות, כך הודיע אתמול (שלישי) הנשיא, ג'ייקוב זומה. מדובר בשינוי משמעותי במדיניות לו ציפו רבים מאזרחי דרום אפריקה, בה חיים כיום יותר נשאי איידס מאשר בכל מדינה אחרת.

נאומו של זומה נתפס כנקודת מפנה דרמטית, לאחר שהממשל הקודם נמנע מלהפיץ תרופות מאריכות חיים לנשאי איידס וקידם, במקום זאת, טיפולים המבוססים על שום. על פי מחקר שנעשה באוניברסיטת הרווארד, המדיניות הממשלתית הזו הביאה למותם בטרם עת של 300 אלף בני אדם. בדרום אפריקה, שאוכלוסייתה מונה 50 מיליון בני אדם, יש 5.7 מיליון נשאי איידס.

בנאומו, השווה זומה את המלחמה בנגיף למאבק ארוך השנים באפרטהייד. "ברגע אחר בהיסטוריה שלנו, בהקשר אחר, תנועת השחרור הבחינה כי בחייה של כל אומה מגיע הזמן שבו נשארות שתי ברירות: להיכנע או להיאבק", אמר. "הזמן הזה הגיע במאבק שלנו באיידס. הבה ונצהיר עכשיו, כפי שהצהרנו אז, שאנחנו לא ניכנע".

זומה נאם בפני קהל של אלפי בני אדם בבירה פרטוריה, והתקבל בתשואות. בנאום, ששודר בתחנות הרדיו והטלוויזיה הממלכתיות בדרום אפריקה, ציין זומה כי השינויים במדיניות יחלו באפריל הקרוב.

בין הצעדים החדשים שתנקוט הממשלה יהיה גם מתן טיפול לתינוקות נשאי איידס בני פחות משנה וזירוז הטיפול בנשאי איידס הנושאים גם את מחלת השחפת ובנשאיות איידס הרות. זומה אמר עוד כי כל המוסדות הרפואיים, ולא רק מרכזים מיוחדים, יעניקו ייעוץ, ויקיימו בדיקות וטיפול.

הנשיא גם קרא לאזרחי דרום אפריקה לעבור בדיקות לגילוי נגיף HIV, אך בניגוד להשערות בימים האחרונים, הוא לא נבדק היום בעצמו. "עברתי בדיקות בעבר ואני יודע מה מצבי", אמר זומה. "בקרוב אעבור בדיקה נוספת כחלק מהקמפיין הזה. אני קורא לכם להתחיל לתכנן את הבדיקות שלכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully