וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה לדמיאניוק: לקחת חלק פעיל בהשמדה

במינכן נפתח יום הדיונים השני במשפטו של ג'ון דמיאניוק במהלכו חשפה התביעה את ההאשמות נגדו."למרות שדמיאניוק יכול היה לנטוש את המחנה הוא בחר להישאר בתפקידו"

רויטרס

(צילום: רויטרס. קריינות: אילן שניג. עריכה: גדי וינשטוק)

בגרמניה החל הבוקר (שלישי) היום השני במשפטו של ג'ון דמיאניוק. התביעה פרשה את ההאשמות נגד דמיאניוק, העומד לדין על שיתוף פעולה עם הנאצים וסיוע לרצח של 27,900 יהודים במחנה ההשמדה סוביבור בתקופת השואה. התביעה טענה שדמיאניוק לקח חלק פעיל בשואה ושהיא תוכיח כי הוא התנדב לשרת את הנאצים לאחר שנתפס. התובע האנס-יואכים לוץ, אמר בבית המשפט שדמיאניוק למד כיצד להיות שומר במחנה האימון של האס. אס בטרבניקי, וב-1943 הוצב בסוביבור. למרות שהוא יכול היה לנטוש את המחנה, דמיאניוק בחר להשאר בתפקידו.

פרקליטו של דמיאניוק, ביקש שוב לבטל את המשפט, בטענה שדמיאניוק הגיע לגרמניה בכפייה, לאחר שגורש מארצות הברית, ושהוא סובל ממחלה סופנית שלא מאפשרת לו לעמוד לדין. עורך הדין אולריך בוש אף טען שלא ניתן לשפוט את דמיאניוק שוב על אותו פשע, לאחר שבית משפט בישראל זיכה אותו.

ג'ון דמיאניוק מגיע לבית משפט ליום דיונים שני. רויטרס
דמיאניוק ישמע היום את פרטי התביעה נגדו/רויטרס

ניצולי שואה האשימו היום את דמיאניוק בזיוף חומרת מצבו הרפואי על מנת לזכות באהדה לקראת שמיעת העדויות המצמררות על רצח היהודים הסוביבור.

גם היום דמיאניוק הגיע בכיסא גלגלים, כשאת גופו מכסה שמיכה כחולה. עורכי דינו מנסים לתאר אותו כזקן חלש שאינו מסוגל לעמוד למשפט בשל בריאות לקויה. אתמול עורכי דינו של דמיאניוק לא חסכו בהתקפות נגד בית המשפט, בטענה שהוא מוטה נגד מרשם. אולריך בוש, עורך דינו של דמיאניוק, האשים את השופטים והתובעים בהטייה נגד מרשו. הפרקליטים אף מתחו ביקורת על השופטים ואמר כי בעוד מפקדים אחרים בסוביבור זוכו מאשמה, דמיאניוק עומד לדין עבור מעשים שהוא עשה תחת איומי מוות. הסנגור גם השווה את דמיאניוק לניצולי התביעה שמשתתפים בתביעה: "בסופו של דבר, מרשי אינו שונה מתומאס בלאט, שעשה את מה שעשה על מנת לשרוד", טען אולריך בוש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ג'ון דמיאניוק מגיע לבית משפט ליום דיונים שני. רויטרס
עורכי דינו של דמיאניוק טוענים שהוא לא כשיר לעמוד למשפט/רויטרס

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי בתום הדיונים אתמול דמיאניוק נראה צוחק, למרות שהוא הובל למשפט על כיסא גלגלים כשהוא גונח. עורכי דין ועיתונאים שנכחו בבית המשפט דיווחו שדמאיניוק נראה פעיל יותר לאחר שנכנס לאולם. המשפט, שנערך בעיר מינכן, צפוי להימשך עד חודש מאי. עקב בריאותו הלקויה של דמיאניוק, בן ה-89, ייערכו שני דיונים בשבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully