וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפקחים הם לא האויב – צריך לשתף פעולה"

יהושע בריינר ופנחס וולף

1.12.2009 / 11:40

ראש מועצת בקעת הירדן יוצא נגד עמיתיו הקוראים להחרמת הפגישה עם השר יעלון ומעודדים התנגדות: "אין לנו מה להסתיר, פעולות המחאה צריכות להיות חוקיות בלבד"

קולות מתונים נשמעים היום (שלישי) בקרב מנהיגי המתנחלים על רקע העימותים הקשים בין מתנחלים לבין פקחי המנהל האזרחי. דוד אלחייני, ראש מועצת בקעת הירדן, הנכללת גם היא בצו ההקפאה, יוצא נגד עמיתיו ראשי המועצות ביהודה ושומרון שהודיעו כי יחרימו את הפגישה המתוכננת הערב עם השר משה (בוגי) יעלון.

"אני לא חושב שבקעת הירדן עם 30 יחידות הדיור שלה צריכה להיכלל בהקפאה – אבל נאפשר לפקחים להגיע ליישובים שלנו אם כך עליהם לעשות. אנחנו לא מתחבאים ואין לנו מה להסתיר", אמר לוואלה! חדשות דוד אלחייני. "הפקחים של המנהל הם לא האויב שלנו, ואנחנו מתכוונים לשתף איתם פעולה".

אלחייני גם תקף את ראש מועצת מעלה אדומים שקרא שלא להגיע לפגישה עם יעלון. "למה שלא ניפגש איתו? הוא איש מרכזי בליכוד וחשוב מאוד להגיע אליו ולשמוע את דעתו. אנשי בקעת הירדן לא נמצאים באותה סירה עם שאר המועצות ואני מציע שכל איש רשות יפעל בהתאם לאוכלוסיה שלו - אם צריך להפנות אצבע מאשימה אז זה לא אמור להיות כלפי המנהל האזרחי או המשטרה אלא כלפי ראש הממשלה והממשלה ואיתם צריך להיפגש. אלחייני סיכם את דבריו באומרו: "פעולות המחאה צריכות להיות חוקיות בלבד וכך נפעל – איננו אריאל או יצהר".

מוקדם יותר הודיעו ראשי רשויות ביהודה ושומרון מטעם תנועת הליכוד, ובהם בני כשריאל ראש עיריית מעלה אדומים, כי יחרימו את הפגישה שתוכננה להערב בינם לבין המשנה לראש הממשלה בוגי יעלון במחאה על תמיכתו בהקפאת הבנייה. "אנחנו לא שותפים של מי שלקח חלק בהחלטה הגזענית - אין לנו מה לשבת עם יעלון. הוא מאוד אכזב אותנו" אמר כשריאל לוואלה! חדשות והוסיף: " נבוא חשבון פוליטי עם כל אחד מחברי הקבינט של הליכוד שתמכו בהחלטה - משום שהם הונו אותנו".

משה בוגי יעלון בכנס הרצליה. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"הוא איש מרכזי בליכוד וחשוב מאוד להגיע אליו ולשמוע את דעתו". השר יעלון/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

מקורבי השר יעלון אמרו בתגובה לדברים: "הפנייה נעשתה על ידי מספר ראשי התיישבויות לשר יעלון. כמובן שהוא נענה בחיוב – מי שירצה יבוא לפגישה ומי שלא – לא יבוא".

בתוך כך פרסמה מועצת יש"ע הודעה הקוראת למתגוררים ביישובים בתחומה למנוע כניסתם של פקחי המינהל במטרה לאכוף את צווי הקפאת הבנייה, אולם לא להשתמש באלימות. "אנו מחזקים את ידי התושבים וראשי הרשויות שמנעו את כניסת הפקחים של ביבי ליישובים. אנו קוראים לכולם לדווח על כל תנועה של צוות פיקוח ולמנוע ללא אלימות את כניסת הפקחים לתחומי היישובים על מנת לאכוף את צו ההקפאה הבלתי מוסרי הזה", נכתב בהודעת המועצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully