וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפקחים עושים את העבודה של שלום עכשיו"

יהושע בריינר ופנחס וולף

1.12.2009 / 16:42

מתנחלים התעמתו היום עם פקחי המנהל האזרחי וכוחות הביטחון שחילקו צווים להפסקת הבנייה. שר הביטחון אהוד ברק סייר באזור: "אני מקווה שראשי הרשויות ביהודה ושומרון ישתפו פעולה עם אנשי המנהל האזרחי"

יח"צ - חד פעמי

(צילום באדיבות אברהם- צילומי עין טובה, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

המאבק בין המתנחלים לממשלה קורם עור וגידים ויורד אל השטח. עשרות מתושבי קריית ארבע התעמתו הבוקר (שלישי) עם פקחי המנהל האזרחי בניסיון למנוע מהם לחלק צווי הפסקת עבודה. התושבים נעלו צוות של פקחים שהגיע לאתר בנייה ומונעים מהם לצאת מהמתחם. כוחות ביטחון שנמצאים במקום מנסים למנוע עימותים אלימים. צעירים שהגיעו אף הם למקום מסייעים כעת לעבודות הבנייה במחאה על כוונת המנהל להחרים טרקטור מהמקום.

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שאול גולדשטיין, הגיע ליישוב הר גילה, שבתחום המועצה, וניסה למנוע את כניסתם של פקחי הבנייה ליישוב. "אנו לא מתכוונים לתת לפקחים לעבוד בשקט. הפעולה של הפקחים היא לא חוקית כי יש לנו היתרי בנייה. אנחנו לא במדינה טוטליטרית שיכולה לשנות חוקים מהיום למחר. מה שהם עושים זו עבודה של 'שלום עכשיו' והם כנראה התבלבלו. זו מלשנות בזויה, ואהוד ברק כנראה סיים את העבודה שלו מול חיזבאללה וחמאס ועכשיו כל מה שמענייין אותו זה אם יש לבית מסויים היתר בנייה או אין".

בנייה בהתנחלויות בגדה המערבית (יהודה ושומרון). רויטרס
"מדובר במבנים שנמצאים בבנייה כבר חודשים ארוכים"/רויטרס

גם בהתנחלויות שבי שומרון ורבבה הקיפו עשרות מתנחלים הקיפו את פקחי המנהל האזרחי בשבי שומרון וברבבה ולא נתנו להם לחלק צווי הפסקת עבודה. הצוותים נאלצו לעזוב את המקום. "העם בישראל לא ייתן לגזירות הגזעניות האלה לעבור", אמרו בוועד מתיישבי השומרון. גם ביישוב קרני שומרון מנעו המתנחלים את כניסת הפקחים ליישוב. הפקחים הספיקו לבקר ביישובים כרמל ומעלה חבר שבדרום הר חברון.

"מדובר במבנים שנמצאים בבנייה כבר חודשים ארוכים, ואנחנו צריכים לשבש את הפעילות של אלה שמפריעים לנו במפעל ההתיישבות", אמר לוואלה! חדשות ראש מועצת קריית ארבע מלאכי לוינגר, "דווקא בגלל שאנחנו נבחרי ציבור אסור לנו לשבת בחיבוק ידיים". לדברי לוינגר, "מדובר במבנים שאושרו בעבר והעבודות עליהם נמצאות בעיצומן".

במועצת יש"ע פרסמו בצהרים הודעה המברכת על פעולות המחאה וקראו למתגוררים ביישובים שבתחומי המועצה למנוע כניסתם של פקחי המנהל ללא אלימות. "אנו מחזקים את ידי התושבים וראשי הרשויות שמנעו את כניסת הפקחים של ביבי ליישובים. אנו קוראים לכולם לדווח על כל תנועה של צוות פיקוח ולמנוע ללא אלימות את כניסת הפקחים לתחומי היישובים על מנת לאכוף את צו ההקפאה הבלתי מוסרי הזה", נכתב בהודעת המועצה.

מאמצי הממשלה לאכיפת ההחלטה להקפיא את הבנייה נכנסים להילוך גבוה יותר עם פשיטת פקחי המנהל האזרחי וכוחות הביטחון על יישובים ביהודה ושומרון, במטרה לחלק צווי הפסקת עבודה, בהתאם לצו ההקפאה. הפקחים הגיעו הבוקר לקריית ארבע וכן ליישובים מעלה שומרון וקרני שומרון. עוד בטרם העימותים מסרו המתנחלים כי "לא ניתן למלאכי הרשע להיכנס לבתים שלנו. לא ניתן להם להיכנס ליישובים בכלל ומבחינתנו הצווים האלה הם אוויר".

פעיל הימין ברוך מרזל אמר כי "סילוק פקחי המנהל האזרחי בקריית ארבע הוא אירוע מכונן, שצריך להפוך לסמל ודוגמא כיצד לנהוג עם הגזרות הגזעניות של ביבי. לא ניתן לו להקפיא את החיים שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
המתנחלים החלו להתעמת עם פקחי המנהל האזרחי/מערכת וואלה, צילום מסך

בתוך כך קיים הבוקר שר הביטחון אהוד ברק דיון מיוחד בהשתתפות ראשי מערכת הביטחון ביהודה ושומרון, אותם כינס על מנת לדון במדיניות אכיפת צווי הקפאת הבנייה בשטחים. במהלך סיור שערך ברק באזור אמר כי הצווים ייאכפו באופן מלא והוסיף כי "אני מקווה כי ראשי הרשויות ביהודה ושומרון ישתפו עם אנשי המנהל האזרחי פעולה. צה"ל, ובעיקר המערכות של המנהל, של המשטרה ושל מג"ב, נערכים לוודא שההחלטה הזאת תתקיים. החלטות של ממשלה צריך לקיים וזה ייאכף בצורה מלאה, זה ייאכף בצורה שתבטיח כמה שיותר דו שיח עם המתיישבים. ההנהגה של יהודה ושומרון היא הנהגה אחראית, פטריוטית וציונית שעמדה בהרבה מבחנים. אני מאמין ומקווה שגם במבחן הזה נעמוד, כאשר אנו מבצעים את החלטות הממשלה".

ראשי רשויות ביהודה ושומרון מטעם תנועת הליכוד, ובהם בני כשריאל ראש עיריית מעלה אדומים, הודיעו כי יחרימו את הפגישה שתוכננה להערב בינם לבין המשנה לראש הממשלה בוגי יעלון במחאה על תמיכתו בהקפאת הבנייה. "אנחנו לא שותפים של מי שלקח חלק בהחלטה הגזענית - אין לנו מה לשבת עם יעלון. הוא מאוד אכזב אותנו" אמר כשריאל לוואלה! חדשות והוסיף: " נבוא חשבון פוליטי עם כל אחד מחברי הקבינט של הליכוד שתמכו בהחלטה - משום שהם הונו אותנו". מקורבי השר יעלון אמרו בתגובה לדברים: "הפנייה נעשתה על ידי מספר ראשי התיישבויות לשר יעלון. כמובן שהוא נענה בחיוב – מי שירצה יבוא לפגישה ומי שלא – לא יבוא".

אתמול חילקו פקחי המנהל כ-50 צווי הפסקת עבודה וכן הוחרמו מספר כלים הנדסיים וטרקטורים. עד כה סיירו הפקחים בכשלושים יישובים בהם בית אל, אפרת, נוקדים, עפרה, מעלה אדומים, מודיעין עלית, שערי תקווה, אריאל, מעלה מכמש, קריית ארבע, מעלה אפרים, רבבה ושבי שומרון.

עדכון ראשון 10:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully