וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מאשרת שעצרה חמישה אזרחים בריטים

משמרות המהפכה באירן אישרו שכוחות הצי של הארגון עצרו יאכטה עליה חמישה בריטים במימי המפרץ הפרסי. אחמדינג'ד: "ננקוט בצעדים קשים אם היו למסתננים כוונות רעות"

אירן אישרה היום (שלישי) שכוחות הצי של משמרות המהפכה עצרו יאכטה במפרץ הפרסי עליה חמישה בריטים. ראש המטה של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אמר שארצו תנקוט בצעדים חמורים נגד העצורים אם יוכח שהיו להם "כוונות רעות" לחדור למים הטריטוריאליים של אירן, כך דיווחה סוכנות הידיעות האירנית פארס.

שר החוץ של בריטניה דייויד מיליבנד. Lefteris Pitarakis, AP
מאמין שמצבם של העצורים הבריטים טוב, דיוויד מיליבנד/AP, Lefteris Pitarakis

הידיעה על המעצר פורסמה לראשונה אתמול על ידי שר החוץ הבריטי דיוויד מיליבנד. בהודעה מטעמו נמסר כי התקרית אירעה ב-25 בנובמבר. היאכטה הבריטית, שעשתה את דרכה מבחריין לדובאי, ולדברי שר החוץ, חמשת הבריטים נעצרו ומוחזקים באירן. הוא הדגיש שאין כל מחלוקת עם אירן וכי הוא מאמין שמצבם של העצורים טוב. על פי רשת ה-BBC, גורמים ממשלתיים העלו חשש שאירן עשויה לנצל את המעצר כקלף מיקוח נוסף בשיחות הגרעין.

סוכנות הידיעות הפרסית ISNA מדווחת שסטודנטים אירנים קיצוניים יפגינו מחר מול שגרירות בריטניה בטהרן במחאה על החדירה הלא-חוקית של הבריטים למימיה של אירן. היחסים בין אירן לבריטניה הפכו למתוחים בשנים האחרונות, בעיקר סביב נושאי גרעין והאשמות האירניות שבריטניה מעורבת בהפגנות האלימות לאחר הבחירות במדינה ביוני.

במרץ 2007 עצרה אירן ספינה של חיל הים הבריטי שחדרה בטעות לשטחה הריבוני. המעצר הצית תקרית דיפלומטית בין שתי המדינות, שהסלימה במהרה לסערה בינלאומית. בתום 13 ימים, בהם עלה החשש כי העימות ייגרר לפסים אלימים, החליטה אירן לשחרר את העצורים.

בנוסף, מאז יוני נמצאים במעצר בטהרן באשמת ריגול שלושה מטיילים אמריקאים שחצו את הגבול מעירק לאירן. בני משפחותיהם טוענים שהם טיילו באזור וחצו את הגבול בטעות. משרד המדינה האמריקאי ביקש מאירן לשחרר אותם מטעמים הומניטאריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully