וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: הציבור לא מרוצה מהרשויות המקומיות

ממחקר של אוניברסיטת חיפה עולה כי הציבור בישראל לא שבע רצון מנבחריו ברשויות המקומיות. רק 12% מהציבור מביעים אמון בחברי המועצה

26% מהציבור הבוגר במדינת ישראל מרוצים מראש הרשות המקומית שלהם ו-35% מביעים בו אמון, כך עולה ממחקר חדש שנערך במרכז לניהול ומדיניות ציבורית בבית הספר למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה ומתפרסם היום (שלישי). במחקר, שהתקיים בין החודשים מרץ ויוני בשנת 2009, נבדקו 468 תושבים מ-101 רשויות מקומיות המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל.

לפי המחקר, שביעות הרצון ממרבית השירותים היא נמוכה עד בינונית ורמת האמון בנבחרים ובעובדי השלטון המקומי נמוכה עד בינונית. שביעות הרצון הכללית מכלל 24 השירותים שנבחנו עומדת על ציון ממוצע נמוך יחסי של 2.85 (במדד של 1-5) ומדד הביצועים המשולב, הכולל בין השאר את שביעות הרצון, רמת האמון, איכות כוח האדם, ההנהגה והניהול, מידת החדשנות והאתיקה, עומד על ציון נמוך של 2.56, מה שמעיד על רמת ביצועים ירודה.

כניסה ללשכת ראש העיר. איתי לוי
"הממצאים מראים על ביצועים בינוניים עד נמוכים של השירותים הניתנים על ידי השלטון המקומי בישראל"/איתי לוי

האמון בנבחרי הציבור ובבעלי תפקידים ממונים עומד על הציון הנמוך יחסית של 2.66 ו-2.72 בהתאמה. ראש העיר נהנה מאמונם של 35% מהציבור ומאי אמונם של 36%, כשהציון הממוצע הוא 2.95. למרות שמדובר בציון בינוני ומטה, זהו הציון השני בטיבו, כשמלבד רמת האמון בווטרינר העירוני, 16 בעלי התפקידים האחרים שנבדקו כמו סגניו של ראש העיר (ציון ממוצע של 2.62), חברי המועצה (ציון ממוצע של 2.57), מנכ"ל העירייה (2.69), מנהלי מחלקות ועוד נהנו מרמת אמון נמוכה יותר. בחברי המועצה, לדוגמא, רק 12% מהציבור מביעים אמון.

"הממצאים מראים על ביצועים בינוניים עד נמוכים של השירותים הניתנים על ידי השלטון המקומי בישראל", אמר ד"ר איתי בארי שערך את המחקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully