וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן עצרה יאכטה ובה 5 אזרחים בריטים

יאכטה שבה אזרחים בריטים חדרה בטעות בשבוע שעבר לשטחה של אירן ונעצרה בידי חיל הים המקומי. בריטניה הודיעה שמצב העצורים טוב ושהיא מנהלת מגעים לשחרורם

חיל הים האירני עצר יאכטה בריטית שחדרה למים הטריטוריאליים של הרפובליקה האיסלמית. שר החוץ של בריטניה, דיוויד מיליבנד, הודיע הערב (שני) כי חמישה אזרחי המדינה שהיו על הספינה נעצרו בידי כוחות הביטחון של אירן.

בהודעה שפרסם מיליבנד נמסר כי התקרית אירעה ב-25 בנובמבר. היאכטה הבריטית, שעשתה את דרכה מבחריין לדובאי, נעצרה בידי ספינות חיל הים האירני. לדברי שר החוץ, חמשת הבריטים נעצרו ומוחזקים באירן. הוא הדגיש כי מצבם טוב וכי והודעה נמסרה למשפחותיהם.

"משרד החוץ מיהר ליצור קשר עם נציגי השלטון האירני בלונדון ובטהרן עוד בערב ה-25 בנובמבר. רצינו לדעת בתחילה מה בדיוק אירע וכן לנסות לפתור את הבעיה במהירות", אמר מיליבנד. "השגריר בטהרן העלה את הנושא בפני משרד החוץ האירני, ובמקביל אנחנו מנהלים מגעים מול השגרירות האירנית בלונדון. אני מקווה שנפתור את זה בקרוב. נשמור על קשר טוב עם הרשויות באירן ועם משפחותיהם של האזרחים שנעצרו".

אין זו הפעם הראשונה בה מסתבכת בריטניה עם אירן בנושא של חדירה למים הטריטוריאליים שלה. במרץ 2007 עצרה אירן ספינה של חיל הים הבריטי שחדרה בטעות לשטחה הריבוני. המעצר הצית תקרית דיפלומטית בין שתי המדינות, שהסלימה במהרה לסערה בינלאומית. אירן הציגה אז לראווה את החיילים הבריטים ששבתה, בהם אשה, ואיימה להעמיד אותם לדין בגין ריגול. הממשלה הבריטית בראשות טוני בלייר התעקשה כי היתה זו טעות ודרשה מהנשיא מחמוד אחמדינג'ד לשחררם ללא דיחוי. בתום 13 ימים, בהם עלה החשש כי העימות ייגרר לפסים אלימים, החליטה אירן לשחרר את העצורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully