וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח השוטרים בארה"ב: מצוד אחר פושע אלים

המשטרה במדינת וושינגטון החוקרת את רצח ארבעת השוטרים, עורכת מצוד אחר פושע אלים שנשפט בעבר ל-95 שנות מאסר בארקנסו ושוחרר לאחר שעונשו הומר על ידי מושל המדינה

המשטרה בוושינגטון החוקרת את רצח ארבעת השוטרים בבית קפה, מחפשת אחרי גבר בעל עבר פלילי עשיר, כך דיווחו אמש (ראשון) כלי התקשורת בארצות הברית. משרד השריף של מחוז פירס, בו נערך הירי, מסר שהם מבקשים לחקור את מוריס קלמנס, אך הוא לא הוגדר כחשוד במקרה, כך דיווחה רשת CNN. קלמנס נשפט לפני 20 שנה ל-95 שנות מאסר אך בשנת 2001 עונשו הומר על ידי מושל ארקנסו דאז מייק האקבי.

חשוד ברצח שוטרים בלייקווד וושינגטון מוריס קלמונס. AP
נשפט ל-95 שנות מאסר בגיל 17, מוריס קלמנס/AP

האקבי הרפובליקני היה מועמד לנשיאות בבחירות ב-2008 ושוקל לרוץ שוב בשנת 2012. "אם הוא יימצא אשם בטרגדיה הנוראית, זה יהיה תוצאה של סדרת כשלים במערכת המשפט הפלילית גם בארקנסו וגם במדינת וושינגטון", כך נמסר מהודעה ממשרדו.

לקלמנס בן ה-37 יש היסטוריה עשירה של מקרי אלימות פליליים בארקנסו. לאחרונה הוא נעצר במחוז פירס באשמת תקיפת שוטר ואונס. כשמייק האקבי הודיע על החלטתו להמיר את עונשו של קלמנס הוא מסר שקיבל את ההחלטה עקב גילו הצעיר, 17, בעת מתן גזר הדין.

משרדו של האקבי מסר שההחלטה התקבלה על סמך המלצות של ועדת השחרור המוקדם שקבעה שהוא עמד בתנאים, כך דיווחה CNN. העיתון ארקנסו קמורט-גאזט פרסם שלאחר שחרורו ב-2001 קלמנס נעצר עקב שוד אלים וגניבה.

מארב מתוכנן?

זהו מקרה הירי הראשון שמשטרת לייקווד חוקרת מאז הוקמה לפני חמש שנים כדי לתת מענה לתושבי העיר בת ה-60,000 תושבים. ארבעת השוטרים נורו למוות בבית קפה בעיירה, סמוך לבסיס של חיל האוויר. על פי מקורות במשטרת וושינגטון, היה מדובר ב"מארב מתוכנן", כיוון ששני החמושים שנכנסו לבית הקפה ירו אך ורק לכיוון שלושת השוטרים והשוטרת שישבו במקום עם מחשביהם האישיים, ולא ניסו כלל לפגוע באנשים האחרים ששהו בבית הקפה באותו זמן.

היורים נמלטו מהמקום, והמשטרה המקומית הציעה סכום של 10,000 דולרים עבור מידע שיביא ללכידתם. בית הקפה שוכן בסמוך לבסיס גדול של חיל האוויר האמריקאי, ונמסר כי האבטחה בבסיס תוגברה.

"אין לנו ספק שמדובר במארב מתוכנן", אמר דובר תחנת המשטרה במחוז פירס, אד טרויאר והוסיף כי "זה היה פשוט הוצאה להורג. הם נכנסו בהלך מחשבה של ירי בשוטרים". טרויאר הוסיף כי ארבעת השוטרים "מוכרים מאוד בקרב הקהילה ולא היה ידוע לנו על כל כוונה לפגוע בהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully